• Anonym (orolig)

Stickningar i fötterna??

Jag har i en vecka haft stickningar/myrkrypningar i fötterna. Har varit hos läkaren och tagit vanliga blodprover, som inte visade något onormalt. Vad kan detta vara? Jag lider av en konstant ångest/stress just nu, kan det vara psykiskt med stickningar i fötter?? Jag blir så rädd när jag läser om neuropati på nätet, det är ju bara allvarliga sjukdomar :/

• Svar på tråden Stickningar i fötterna??
  • Kneeven

Magnesiumtabletter funkar för morsan när hon får krypningar i benen och fötter, du kan ju pröva och se om det funkar, annars vet jag inte.

• Anonym (orolig)

Jag hade i benen när jag var gravid.. Nu när det är i fötterna så sticker det mer, gör ont... r rädd att det är nåt allvarligt :(

• vadskajaghetadå

vad lustigt, det har jag precis haft.

det kom bara helt plötsligt i händer och fötter, trodde jag fått ms.

det höll i sig en vecka, sen åkte jag ut till landet i 4 dar och satt inget vid datorn, då försvann det.
    sen när jag kom hem kom det tillbaka.
    vet inte om det var att jag var lugnare på landet eller om det var att jag inte satt vid datorn?

men nu 3 dar *peppar peppar* har jag inte kännt nåt och jag vet inte om det har att göra med att jag itne tänkt lika mycket på det eller stressat.
    men jag har läst att det kan bli så av stress.

• vadskajaghetadå

neuropati trodde jag också jag fått, har ju dessutom typ1 diabetes, fast varför skulle du fått det?

• Anonym (orolig)

Neuropati hör ju ihop med diabetes?! Du har ju en orsak iallafall! Jag vet inte... Kan man få diabetes när man är över 20 om man inte har det i släkten??

• vadskajaghetadå

jo det kan man, men du skulle ju märkt det, men om du är hypokondriker lite som jag ska börjar du väl känna dig törstig och kissar mycket om jag säger det. Ha ha.

nä det skulle du kännt.

• vadskajaghetadå

om du känner dig stressad/orolig/ångest så är jag säker på att detta hör ihop med det.

jag har faktist haft mer ångest och kännt mig orolig den senaste tiden och det var då det började.

först började det med att jag kände mig dimmig på ögonen, då läste jag om MS. "men jag har ju inga dom´ningar och stickningar" osv tänkte jag.
    hör och häpna!
    dan efter uppträdde dom symptomen, då var jag helt seriöst ÖVERTYGAD om att jag fått ms.

var det inte liiite märkligt att dessa symptom uppkom samband med att jag läst symptom?

jag tror att man kan få det av stress och om man tänker på det hela tiden.
    dessutom får jag kalla tår när jag tänker på detta.

läkaren säger att de ändå verkar osannlikt att diabetesen ska kunna ge mig neuropati nu efter bara 5 år med diabetes typ 1.

men jag har sovit såligt en längre period med.

• Anonym (orolig)

Jag dricker och kissar jävligt mycket faktiskt.... Har gjort det ett bra tag... Vad mystiskt, jag har varit med om exakt samma som du. Jag letade också efter stickningar och dan efter kom dom! Shit... Vad har vi för fel.... Vad sa läkaren då? Kan det vara stress? Har du det konstant? Mina fötter domnar/sticker hela tiden.

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2009-07-27 18:57:46 följande:

Jag dricker och kissar jävligt mycket faktiskt.... Har gjort det ett bra tag... Vad mystiskt, jag har varit med om exakt samma som du. Jag letade också efter stickningar och dan efter kom dom! Shit... Vad har vi för fel.... Vad sa läkaren då? Kan det vara stress? Har du det konstant? Mina fötter domnar/sticker hela tiden.
    ha ha ha!!

a soulmate

men jag jag fick min diabetes drack jag kanske 5 liter vatten per dag, hade en kanna vatten framme jämt, och är det så att man har så högt socker att man är törstig kommer det snabbt. det går inte att dricka 6-7 liter varje dag i många dagar förns du känner att du är halvdöd och måste åka in.

men vad märkligt att du också fick detta, jag har läst på många ställen att det kan vara psykiskt, samt magnesiumbrist och B12.

jag har vart hos min endokrinolog (docent och överläkare) och han kände under mina fötter med en grej och frågade - känner du det här?

och mina reflexer.

ms trodde han inte jag hade fått och inte detta pga diabetesen.
    han sa "stress och dålig sömn" och verkade inte alls oroad.

jag tror inte att vi inbillar oss att vi känner detta, för det gör vi ju, men att vi tänker på vissa saker så pass mycket att symptomen verkligen uppträder.
    shit nu känns det som att min högerhand börjar sticka och kännas lite domnad, fan jag har nog fåt ms ändå!
  • vadskajaghetadå

jag skulle inte vara anonym.

och jag skulle även säga att dessa 6 liter jag drack gjorde jag bara i 2 dar,sen åkte jag in.

vart bor du? bor du i sthlm kan du kolla sockret med min blodsockermätare ha ha

Svar på tråden Stickningar i fötterna??