• Anonym (orolig)

Stickningar i fötterna??

Jag har i en vecka haft stickningar/myrkrypningar i fötterna. Har varit hos läkaren och tagit vanliga blodprover, som inte visade något onormalt. Vad kan detta vara? Jag lider av en konstant ångest/stress just nu, kan det vara psykiskt med stickningar i fötter?? Jag blir så rädd när jag läser om neuropati på nätet, det är ju bara allvarliga sjukdomar :/

• Svar på tråden Stickningar i fötterna??
  • Anonym (orolig)

Mina stickningar är bättre på natten när mina fötter inte behöver belastas/röra i något golv. HIV test togs ja, men dom kan ju ha blandat proverna?:P Nä usch hoppas INTE!!

• Anonym (orolig)

sannispannisen: Hur mår dina fötter nu? Mina blev helt friska från stickningar i söndags, men på måndagkväll kom de tillbaka sådär vips bara :( Har dem när jag går.

• vadskajaghetadå

okej, jag har fått tillbaka mina med, var borta några dar

• Anonym (orolig)

Hurudana är dina? Mina kommer mest när jag går, då bara sticker det till på olika ställen av fötterna. Vet snart inte vad jag skall ta mig till. Värst är det på morgonen när man stiger upp ur sängen tycker jag.

• vadskajaghetadå

Anonym (orolig) skrev 2009-08-07 19:30:49 följande:

Hurudana är dina? Mina kommer mest när jag går, då bara sticker det till på olika ställen av fötterna. Vet snart inte vad jag skall ta mig till. Värst är det på morgonen när man stiger upp ur sängen tycker jag.
    ja lite överallt sticker det.

kommer dina om du gjort nåt speciellt eller är dom där slumpvis?
    typ suttit vid datorn mycket eller så, vart stressad.

jag kände även lite känselnedsättning på ena handen nu i ett par dar, i fingeropparna.
  • Anonym (orolig)

Har inte varit inne här på en vecka...

Mina stickningar har blivit bättre, ibland känner jag dem inte alls. De är värre idag, och jag har gått i högklackat, så jag börjar tro att det har med skorna att göra?! Fast jag har även precis som du haft stickningar/domningar i fingertopparna...

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2009-08-18 21:03:05 följande:

Har inte varit inne här på en vecka... Mina stickningar har blivit bättre, ibland känner jag dem inte alls. De är värre idag, och jag har gått i högklackat, så jag börjar tro att det har med skorna att göra?! Fast jag har även precis som du haft stickningar/domningar i fingertopparna...
    jag har inte kännt mina heller på ett tag nu.
    altså vad fan är det vi har?
    förra veckan kände jag det som du säger, domningar och lite lätt stickande känsla i fingertopparna, så tänkte jag på dom en hel dag, och dan efter.
    senare samma kväll drack jag mig berusade och ägnade inte tanke åt detta, då kände jag inget alls (jo en tanke eftersom jag tänkte mitt i virrvarret att jag inte kände nåt)

sen tänkte jag inte på detta.
    tänk om det är psykiskt?

tycker det är så märkligt att stickningarna kom när jag började känna efter.
    fast jag tror även att för mycket datornanvänande gör sitt, för det försvann när jag inte satt vid datorn alls under många dagar, och kom tillbaka när jag kom hem till datorn.

jag gick även i rätt höga skor jag med.

hmm, lite psykiskt, lite dator (hållning, musarm etc) och skor.

haha
  • Anonym

+ att jag sover bättre.
    deta kom när jag sovi dåligt under många dar, kanske 3 timmar i snitt per dygn.

din sömn nu då?

• vadskajaghetadå

det va rju jag, sannispannisen.

• Anonym (samma)

jag vet att tråden är gammal..
    för ett par veckor sedan fick jag veta att jag hade B12 vitamin brist.
    nu satt jag o googlade stickningar i tårna..
    fick fram en del...
    www.1177.se/Dalarna/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polyneuropati-en-sjukdom-i-flera-nerver/

Bland de kända orsakerna till polyneuropati är diabetes den vanligaste. Andra orsaker kan vara

långvarig och hög alkoholkonsumtion njursvikt brist på viktiga ämnen, som till exempel vitamin B12 eller ämnesomsättningshormon.

*jag börjar misstänka att jag har åkt på detta... uss...

• Anonym

Verkar som du är något på spåren, kolla även upp kalk, att du får i dig tillräckligt (men inte för mycket).

Svar på tråden Stickningar i fötterna??