Inlägg från: Cissi nu är det dax |Visa alla inlägg
  • Cissi nu är det dax

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Välkomna alla nya som hittat hit!

Ska vi bestämma nåt inför fre? Vi kan ju säga samma som sist; Eskilsparken (gropen) kl 14. Visst var det så?
    Idag sov grabbarna till halv 3... Kanske kan ta någons mobilnr och dra iväg ett mess om jag blir sen?
    Vädret ser ut att bli helt ok; dryga 22 grader och halv-soligt.

Ni som bor nära centrum. Var bor ni? Vi bor på Folkparken. Det är dom nybyggda husen nere vid statoil/sats-rondellen.

• Cissi nu är det dax

Jaså! Vilket nummer bor ni på? Vi bor på nr 8. Flyttar nästa sommar till huset som dom bygger just nu.
    Jag ska också ha en liten nästa år, feb/mars. Då blir dom ju rätt jämngamla
    Du har kanske sett oss när vi är ute på våra fm-promenader runt alla hus? Två ljushåriga grabbar på 15 månader.
    Kul med jämnåriga så nära Det är inte så jätte-många små-barn i vårat område faktiskt.

• Cissi nu är det dax

Det var jag som föreslog leklandet i Tyresö. Tror det heter Lek och buslandet, eller nåt i den stilen. Inte speciellt stort men det är perfekt för mig, för då kan jag ha koll på grabbarna och samtidigt vara lite social Annars kör vi alltså Gropen kl 14. Samma tid för leklandet va?
    Vilka är vi då som kommer? Jag startar en lista;

Cissi - Sebastian och Albin maj -08, bf 28 feb

SusTo - aha, nr 2. Nej, där går vi inte. Vi går runt våra hus, lite mindra trafik tror jag... Lekparken ska ju komma upp i samband med huset, så nästa sommar/höst ska den vara klar. Då kan vi ju hänga där med våra små
    Ska du jobba nåt mellan barnen?
    Jag kommer inte att göra det. Jag hade ett vik som gick ut innan barnen kom, så jag passar på att njuta av mamma-ledigheten i två år till; 1 år med grabbarna och sen ytterligare 1 med den lille.

Den 18 jan är för övrigt ett alldeles utmärkt dautm att födas på

• Cissi nu är det dax

Ska vi ses här imorgon vid 12-tiden och kolla läget?

• Cissi nu är det dax

E de nån kvar som kan komma? Pojkarna är visserligen förkylda men är vi ute så ska ju det vara lugnt. Fast det verkar bara bli vi

• Cissi nu är det dax

Syns vi ovanför gropen? Bakom busshållplatsen typ...

• Cissi nu är det dax

Beror ju lite på vilket håll ni kommer ifrån... Brandbergen eller Handen-terminalen. Min man säger att han skulle åkt förbi Brandbergen och Torvalla. Då kommer ni passera Fredrika Bremer-skolan. Sväng vänster direkt efter skolan, så ligger gropen på vänster sida.
    Vi kan väl säga att vi ses bakom busshållplatsen som ligger precis framför gropen?

• Cissi nu är det dax

Jätte-kul med hunden! Mina barn äääääälskaaaaar hundar

Gillar ni förresten Snoddas? (kärleksmums) Tänkte ta med mig några att fika på...

Va kul det ska bli! Ses snart! Mina grabbar kommer ju se ut som jättar jämfört med era små knyten

• Cissi nu är det dax

Tack för senast! Det jag hann uppfatta var trevligt Jag hade två klätterapor med mig, som dessutom var lite sjuka och hade inte sovit som jag hade planerat så dom blev rätt griniga efter nån timme. Och så lyckades Sebastian ramla ner för en klätterställning så det blev lite kaos-artat. Och till råga på allt så hade jag bara en napp. Albin hade lyckats slänga ut sin. Som jag för övrigt hittade på vägen hem
    Som sagt, nästa gång hoppas jag på en längre date.

08mars - du pratade om att ses nästa vecka. Jag kan alla dagar utom tis. Nån mer som vill och kan hänga på?

• Cissi nu är det dax

08mars - det var Sebastian som ramlade och det gick bra. En bekant till oss undrade en gång ifall han verkligen känner smärta Det ska mycket till för att han ska bli påverkad. Även nu när han ramlade ner för klätterställningen så grät han nog inte i mer än 10 sek, sen var det bra.
    Kände mig som en mindre bra mamma dock, eftersom jag inte såg vad som hände. Höll på att trösta en övertrött Albin... Men det händer väl den bästa, I hope

Vilka dagar pratar vi om nu? Nån kunde inte mån, jag kan inte tis, nån kunde inte ons... Tors, funkar det? Jag kan även fre.

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!