Inlägg från: Cissi nu är det dax |Visa alla inlägg
  • Cissi nu är det dax

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Nu verkar det som om vi är friska allihopa. Albin är helt ok, Sebastian kräktes ett par gånger igår, andra gången över precis hela mig... Han hade även lite feber men idag har allt varit ok med honom också. Så på ons hänger vi gärna på.
    Förmiddag, runt 10-tiden, eller eftermiddag runt 2-tiden passar oss bäst.

• Cissi nu är det dax

Visst pratades det om att ses imorgon, ons? Kanske kan ta på fre istället... Någon som kan då? Fm eller em spelar ingen roll för mig.

• Cissi nu är det dax

Jag gillar också både mvc och bvc här i handen.

4blommor - jag gick nästan varje ons på öf i Eskilskyrkan innan sommaren, gillar det starkt. Just denna höst tänkte jag nog avvakta lite, tills den här svininfluensen har lagt sig lite... Och då finns det ju två grupper att gå på; den för 0-1 år och den för 0-3 år. Så vi får alltså inte gå på den första Men är det någon som kan tänka sig att gå på den andra, fastän ni har småttingar så går jag gärna också.
    Dock inte nästa vecka för då drar vi till Cypern
    Men när vi kommer hem borde vaccinationerna ha kommit igång så då ska det väl vara lite mer safe...
    Någon mer som tänker nåt på svininfluensan?

• Cissi nu är det dax

Nallebjörnis - det där lät inge roligt. Hoppas det går över snart!

4blommor - var inne och läste din blogg... Det går liksom inte att föreställa sig vad du går igenom. Visst skulle du får provsvaren imorgon? Lycka till!

Jag ska på ul imorgon så jag kan inte hänga med på öf. Men kanske nästa vecka? Ni som varit där nu under hösten, är det många snoriga/sjuka barn? Tänkte lite på det här med svininfluensan.

Vi kom hem från en grym vecka på Cypern. Mycket sol och bad blev det Och pojkarna stormtrivdes och var så duktiga. Jag har gått runt och varit sååå stolt över mina grabbar, som verkligen har charmat gäster och personal med sina små upptåg. Tror nog alla fick sig en liten flash av deras magar efter middagarna Det är liksom deras grej just nu. När någon tittar och hälsar på dom, så ska tröjan upp Inte för att dom hajar att jag har en bebis i magen men det är väldigt lustigt att det är mycket mage på dom just nu

• Cissi nu är det dax

Jag var på vårdcentralen idag, för att ta ett prov. Vid inskrivningen och följande provtagning där hade jag ett avvikande värde i sköldkörteln. Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur det var... Hade tydligen att göra med ämnesomsättningen att göra och övervikt. Nu tycker inte jag att jag är speciellt tjock men för högt BMI hur som helst... Iallafall. Har ätit medicinen hela tiden, även idag. Kommer dit. Och då fick jag inte ha tagit medicinen samma dag som provtagningen. Tänk om någon hade sagt det innan, så hade jag sluppit att sitta och vänta i 30 min. Nu är jag medveten om att det var hormonerna som spökade men tårarna var inte långt borta kan jag säga Skönt att jag bara har vårdcentralen 5 min bort...

På ul imorgon tänker vi inte ta reda på könet. Vi gjorde det med pojkarna, mest för att vi båda råkade se att ena bebisen var en kille och då kändes det löjligt att inte ta reda på andra... Dessutom visste vi att vi hade en massa ul att gå igenom och vi är båda alldeles för nyfikna för att ta oss igenom alla dom utan att ta reda på kön.
    Denna gången vill jag dock verkligen inte veta. Och ett ul ska jag nog kunna ta mig igenom Värre är det med maken, han är galet nyfiken! Men han har sagt att jag får bestämma så det blir så!

• Cissi nu är det dax

4blommor - sååå skönt att allt var ok.

Mitt ul gick jätte-bra idag. Bm gjorde en väldigt noggrann undersäkning av den lille och allt såg prima ut Det enda som hon reagerade på var att min moderkaka låg lite för nära livmoderhalsen. Därför ville hon att jag skulle komma tillbaks i v. 32 för att kolla att moderkakan har växt uppåt, som den ska, och inte över livmoderhalsen, för då blir det kejsarsnitt. Mitt andra i sånt fall. Och jag vill så JÄTTE-gärna föda vaginalt denna gång, så skulle det bli ks igen kommer jag bli sjukt besviken. Men jag räknar ändå iskallt med att det blir vaginalt, tills någon säger något annat.

• Cissi nu är det dax

Nån som ska på öf imorgon?

• Cissi nu är det dax

Flakey - krya på dig!

Nån annan?

• Cissi nu är det dax

Nån som inte är sjuk och inte upptagen

• Cissi nu är det dax

SusTo - vilket dagis blev det?

• Cissi nu är det dax

SusTo - ja, Syrenen ligger nog rätt högt på vår lista. Så det vore kul om dom kom in nästa höst. Kanske man kan hjälpa varandra då och då

• Cissi nu är det dax

Tant JS - jag är också hemma hela dagarna med mina grabbar. Jag träffas gärna.
    Shit va spännande med bf så nära! Stort lycka till!! Håll oss uppdaterade

• Cissi nu är det dax

Jag ses gärna! Har ingen riktig koll på hur veckan ser ut än, har ett par saker jag ska göra fast jag vet inte när...

• Cissi nu är det dax

Jag hade faktiskt tänkt gå på öf på tors me en kompis. Eftersom mina är över 1 år så går vi på em.

Jag tror nog det blir mest öf och stilla träffar för mig i höst. Med mage och tvilling-vagn blir det lite för tungt...
    Kanske vi kan ses hemma hos någon nån gång??

Sköt om er allihopa!

• Cissi nu är det dax

Tant JS - Stort lycka till!! Galet, du har ju säkert din bebis hos dig nu...

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!