• Flakey

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Cissi nu är det dax skrev 2009-09-30 20:53:27 följande:
    Jag var på vårdcentralen idag, för att ta ett prov. Vid inskrivningen och följande provtagning där hade jag ett avvikande värde i sköldkörteln. Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur det var... Hade tydligen att göra med ämnesomsättningen att göra och övervikt. Nu tycker inte jag att jag är speciellt tjock men för högt BMI hur som helst... Iallafall. Har ätit medicinen hela tiden, även idag. Kommer dit. Och då fick jag inte ha tagit medicinen samma dag som provtagningen. Tänk om någon hade sagt det innan, så hade jag sluppit att sitta och vänta i 30 min. Nu är jag medveten om att det var hormonerna som spökade men tårarna var inte långt borta kan jag säga Skönt att jag bara har vårdcentralen 5 min bort...På ul imorgon tänker vi inte ta reda på könet. Vi gjorde det med pojkarna, mest för att vi båda råkade se att ena bebisen var en kille och då kändes det löjligt att inte ta reda på andra... Dessutom visste vi att vi hade en massa ul att gå igenom och vi är båda alldeles för nyfikna för att ta oss igenom alla dom utan att ta reda på kön.Denna gången vill jag dock verkligen inte veta. Och ett ul ska jag nog kunna ta mig igenom Värre är det med maken, han är galet nyfiken! Men han har sagt att jag får bestämma så det blir så!
    Åh, känner igen det där, det var aldrig långt till tårarna när man var gravid ;) Surt att behöva sitta där helt i onödan.
  • Flakey
    Hanniz84 skrev 2009-09-30 21:34:35 följande:
    men gud va dum jag är!..är ju torsdag imorrn!.. o då är jag inne m mammas sambo i stan, ska operera sej.. så det blir lite svårt för mej att träffas.. sorry!
    Aha, vad synd. Men vi får försöka få ihop nåt nästa vecka då. Hoppas allt går bra med din mammas sambo.
  • Flakey
    4blommor skrev 2009-10-01 11:30:35 följande:
    VIlle bara meddela att än en ggn har läkarna skrämt upp föräldrar i onödan (med ovillje visserligen men ändå) och jag har målat f*n på väggen! Men hur lätt är det inte att göra det???? Bär man på ett barn som läkarna säger har defekter..vem håller sig heeelt cool då??? Det var inge fel.. Men det sonen min behöver är antibiotika efter att han e född så han slipper komma tillbaka till sjukan med hög feber =) Många mammor vars barn har så... Men jag e glad att de upptäckte det nu... Nerverna har spelet kroppen o psyket ett spratt o när läkaren sa att det inte var något fel så släppte huvudvärken men tröttheten attackerade direkt. Men nu vet ni..  Nu ska jag slappa o kanske sova lite om barnen tillåter =)  Kram på er
    Åh vad härligt!
  • Flakey

Jag hänger också på i veckan  Kan onsdag och torsdag.

• Flakey
    Hanniz84 skrev 2009-10-06 14:23:21 följande:
    träffas på torsdag?
    Torsdag blir bra för mig. Har dock blivit lite förkyld men det håller på att lätta. Så om vi är utomhus funkar det, men avvaktar med öppna förskolan tills nästa vecka.
    Om vädret är bra på torsdag kanske vi kan ta en promenad nånstans runt Tyresta? Har aldrig varit där, men du har väl blivit expert på området
  • Flakey
    Hanniz84 skrev 2009-10-06 19:13:24 följande:
    haha!nästan  men gå där låter super!ska vi mötas där lr nere hos mej o gå upp tillsammans?
    Jag får nog skjuts av min sambo, så han kan ju släppa mig hos dig så kan vi gå dit tillsammans

Blir 13 en bra tid?
  • Flakey
    Cissi nu är det dax skrev 2009-10-06 21:07:36 följande:
    Nån som ska på öf imorgon?
    Hade gärna gjort det, men är förkyld. Men går gärna nästa vecka.
  • Flakey
    Tant JS skrev 2009-10-16 08:51:44 följande:
    Hej!Är inte omföderska men vore kul och hitta någon att prommenera med nu i höst. Har beräknad BF på söndag och känner ingen i Haninge med barn, bor själv i Vega :)Någon som är hemma på dagarna och vill ha lite prommenad sällskap?
    Välkommen! Gud så spännande med BF så snart, lycka till! Är inte heller omföderska, fick min första snart 3 månader sen :)
    Hanniz84 skrev 2009-10-16 14:35:05 följande:
    nån som vill ses nästa vecka förresten?
    Jag ses gärna nästa vecka :) Börjar bli ruskväder ute, men kanske ÖF? Promenad funkar ju också om det är uppehåll. Hade lite ont i fötterna efter sist ;) Men det var endå en himla mysig slinga.
  • Flakey

Vilken dag skulle passa för att ses? För mig passar allt utom fredag

• Flakey
    Hanniz84 skrev 2009-10-19 13:21:28 följande:
    för oss vilken dag som helst utom onsdag
    Ska vi säga torsdag då? Då har ÖF både 0-12 mån och 0-3 år. Så vi kan ju se vilka fler som vill komma och bestämma vilken.

Fler som kan då?
  • Flakey
    Nallebjörnis skrev 2009-10-19 13:29:05 följande:
    idag har ja varit och tagit sprutan! *stolt*
    Hur känner du dig, några biverkningar? Tror inte jag tänker ta den faktiskt.
  • Flakey
    Tant JS skrev 2009-10-19 21:29:47 följande:
    Nu var det klart, 0730 i morgon bitt blir jag igångsatt, läskigt men skönt att få det "överstökat". Håll nu tummarna på att det inte tar allt för lång tid !! P.S Tog sprutan i fredags kände inte heller av den förutom att man vart öm i armen. Hoppas att liten har hunnit få lite antikroppar!
    Lycka till!
  • Flakey
    Tant JS skrev 2009-10-24 10:56:53 följande:
    Nu är vi hemma igen men nu med en liten Melvin i famnen :) Efter värkar i 23 timmar så slutade det hela i akut snitt eftersom litens hjärtljud gick ner vid varje värk och jag fick hög feber :( Men nu är han här i alla fall och frisk verkar han vara också :) BM trodde han skulle väga drygt 4 kg men ut kom en liten sparvel på 3225 gram och 51 lång.
    Grattis! Vilket fint namn! Melvin var bland våra favoriter, men det blev till slut en Malte :)
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!