Inlägg från: 4blommor |Visa alla inlägg
  • 4blommor

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Åååh på Tisdag är det UL... Pirrigt... även om jag vet att jag bär på ett barn så kommer tankarna "undrar vad som finns därinne o om det rör sig osv" haha, knasigt kanske..:P

Längtar i alla fall massa mycket!!! :D

• 4blommor
    08Mars skrev 2009-09-13 16:27:43 följande:
    HejNu har både jag och dottern varit magsjuka. Trist värre fast skönt nu när vi är bra igen. MAnnen min har klarat sig och det är ju väldans skönt! Han brukar få allt sådant annars och HAN BLIR JU SÅÅÅÅ SJUK!Jag jobbar lite i v men om ni bestämmer tid och plats så försöker jag att hänga på. Välkommer Irma77!
    Vad skönt att ni mår bättre!

absolut! Jag alla dagar förutom Tis (UL)...

Någon som vill ses på Onsdag? Promenad?
  • 4blommor
    Hanniz84 skrev 2009-09-13 15:06:31 följande:
    åh, spännande! ska ni ta reda på könet?..
    ja ooja det ska vi göra..:)
    Det bestämde jag redan för 2 månader sedan då vi fick tiden ;) Maken hade ingen chans att säga annat :P
  • 4blommor

efter 3 flickor ska vi få en son... jisses om vi blev överaskade

• 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-15 17:06:28 följande:
    Hej tjejer.. ida går ja in i v 29... oj vad tiden går fort... och fick ett glädjande besked ida åxå... FK ringde och sa att min 50% sjukskrivning hade blivit beviljad så jag är super glad! nu kan man sova på nätterna igen... men allt man läst och hört så vet man ju aldrig jue...
    Vad underbart!!! Grattis till ny gravvecka o 50%-sjukskrivningen =)
  • 4blommor

Är det någon som går på Öppna förskolan i Eskilskyrkan??

Man skulle ju kunna ses där då? ? ? Då vet alla vilka tider det är o kan man komma så gör man o efter skolan kan man ju fika?

• 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-17 15:31:02 följande:
    ja el hur! tack tack! en fråga till er tjejer som fött redan.. när ja är ute och går och så så typ ilar det ner iblygbenet.. vad är det? är det farligt? vad ska man göra?
    ehm.. åh, det där har jag titt som tätt.. Gå o ta ett urinprov... kanske har en liten u-infektion....
  • 4blommor
    denimbee skrev 2009-09-17 19:25:43 följande:
    en liten fråga till alla er gravida....går ni till MVC här i handen? Och hur är det med BVC?? Vad har ni för erfarenheter, är de bra?
    Mvc i handen r kanon o likaså BVC, alla tanterna där är jättegulliga :)
  • 4blommor
    SusTo skrev 2009-09-18 08:37:38 följande:
    Vi brukar gå på öppna förskolan. Brukar oftast gå då det är 0-3 år eftersom det brukar vara lite mindre folk då. Kan vara rätt mycket på o-12 mån ibland. Vi tänkte gå dit på måndag kl 13. Sen blir det kanske på onsdag också. Angående svininfluensan så har jag bestämt mig för att inte vaccinera mig. Vill inte riskera nåt med bebisen. Man får helt enkelt vara väldigt observant om man skulle börja bli sjuk så man kan får behandling snabbt. Jag går på MVC här och är kanon nöjd. Likaså med BVC.
    Mmm, vet inte hur jag ska göra heller.. men det lutar nog åt vaccinet... Är så osäker.. Vi kommer ju vara o är så försiktiga här hemma då våran äldsta tjej är hjärtsjuk så ingen av oss ska helst vistas ibland folk..

Men sedan känner jag mig inte lika rädd för influensan heller då man sagt att den "vanliga" är farligare.. O den har ju ändå majoriteten av befolkningen haft redan ett x antal ggr till o med ;P

Vi försöker ta oss till öppna förskolan, idag var dock maken borta o jag tycker det är lite jobbigt att vara gravid o böka iväg med 2 små tjejjor ensam.. Men vi ska försöka dyka upp på onsdag vi med, om det e någe då..tror det var mån-tis o tors... ska kika i pappret..:P

Kram
  • 4blommor
    Gyllan skrev 2009-09-25 18:45:24 följande:
    Hej tjejer. Nu har det blivit bebis här. Malva föddes den 22/9, 6 dagar innan bf. Hade värkar hemma i ungefär en timme innan vi kom till förlossning, där tog det 59 minuter, sedan var hon ute.
    jösses!!
    Och STORT GRATTIS!!!!! 
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!