Inlägg från: 4blommor |Visa alla inlägg
  • 4blommor

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Tjejer..Lite uppdatering vad jag gjort på senaste tiden står i min blogg.. ni ser adressen i min press.! 

Kram
  • 4blommor
    Hanniz84 skrev 2009-09-27 20:29:33 följande:
    jag håller tummarna att allt är som det ska med eran son!kram!
    Tack så mycket! Kram
  • 4blommor

Tack så mycket tjejer!!! Det värmer!!! Avbokade ett annat läkarbesök idag, pallade inte med o åka. Vill bara ha tors o få svar! 

Om allt går bra så ska vi försöka dyka upp på eftermiddagen i Eskilskyrkan vi med!  =) 
    Vet inte om jag kommer känna igen någon, men om ni känner igen mig så (om jag kommer) hojta till ;)
  • 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-29 13:38:53 följande:
    nu har ja kommit hem igen... hann aldrig berätta igår att ja vakna med väääärldens smärta  ryggen... ja tänkte väl att ja kanske hade sovit konsigt och en nerv kommit i kläm men det blev bara värre och värre tillslut så ringa ja BM som sa till mig att ringa till förlossningen... ringde till förlossningen som sa att ja ringt fel och det borde min BM veta utan ja skulle ringa till Spec mvc.. jaja kärring ge mig numret ist tänkte ja väl... så ringde dit... vid denna tidpunkt hade ja så ont att ja inte kunde hålla tårarna tillbaka... fick åka in på en gång sambon skjutsa mig.. dom ville skicka en ambulans men ja sa nej... kom in och fick ta blodtryck och urinprov... sen fick ja lyssna på¨Grodan och allt lätt super bra det var ju skönt iallafall... nu hade ja fått mera ont och bara grät och grät ingen ställning hjälpte utan hade ja kunnat sluta andas då hade ja gjort det så ont hade ja... sambon fick säga till mig att ja var faktiskt tvungen att andas ju... för ja låg och höll andan... fick göra UL på njurarna och det visade at båda var utvidgade och inte kosntigt att ja hade sååå himla ont.. fick komma upp på en avd och fick smärtstillande och ligga kvar över natten... ja bestämde nu i fm att ja kunde ju lika gärna åka hem och knappra piller som att ligga där så nu är ja hemma igen *skönt* sorry blev lite långt...
    Stackare! Men det e hemskt att få ont i njurarna. De var svullna eller hur? eller menar du någe annat med vidgade..

SKönt att det "bara" var det o att bebis mådde bra...

Kram
  • 4blommor
    Nallebjörnis skrev 2009-09-29 19:37:47 följande:
    ja svullna tror ja dom menar med utvidgade... ja precis.. man blir ju såklart så himla orolig för bebis jue!!
    Jag hade oxå det problemet... Har du kollat om du är bärare av GBS? 
    Jag har bara en njure, (vänster sida) o barnet låg o tröck på den..därav svullen..
  • 4blommor
    Cissi nu är det dax skrev 2009-09-30 14:07:14 följande:
    Nallebjörnis - det där lät inge roligt. Hoppas det går över snart! 4blommor - var inne och läste din blogg... Det går liksom inte att föreställa sig vad du går igenom. Visst skulle du får provsvaren imorgon? Lycka till! Jag ska på ul imorgon så jag kan inte hänga med på öf. Men kanske nästa vecka? Ni som varit där nu under hösten, är det många snoriga/sjuka barn? Tänkte lite på det här med svininfluensan. Vi kom hem från en grym vecka på Cypern. Mycket sol och bad blev det Och pojkarna stormtrivdes och var så duktiga. Jag har gått runt och varit sååå stolt över mina grabbar, som verkligen har charmat gäster och personal med sina små upptåg. Tror nog alla fick sig en liten flash av deras magar efter middagarna Det är liksom deras grej just nu. När någon tittar och hälsar på dom, så ska tröjan upp Inte för att dom hajar att jag har en bebis i magen men det är väldigt lustigt att det är mycket mage på dom just nu
    Tack så mycket ! Känner mig helt slut så vad de än säger i morrn så kommer jag väl inte orka reagera =)
    Lycka till med UL:et i morrn, ska ni ta reda på könet? 
    De på öppna förskolan är noga med att man inte kommer dit sjuk eller småsjuk. Sedan måste man sprita sina händer. Troligtvis har de tvättat alla leksaker där oxå, eller sannolikt.
  • 4blommor

Nallebjörnis- du kan ju alltid fråga.. =) Nu har det troligtvis med att barnet ligger o trycker på njuren, men för säkerhets skull, e ju bara att lämna ett urinprov...:)

• 4blommor

Nallebjörnis - okej, ne men de hade nog berättat det då. Så du behöver inte vara orolig för det. Var inte meningen att göra dig orolig om så är... Allt står ju i din journal ändå..

• 4blommor

VIlle bara meddela att än en ggn har läkarna skrämt upp föräldrar i onödan (med ovillje visserligen men ändå) och jag har målat f*n på väggen! Men hur lätt är det inte att göra det???? Bär man på ett barn som läkarna säger har defekter..vem håller sig heeelt cool då???

Det var inge fel.. Men det sonen min behöver är antibiotika efter att han e född så han slipper komma tillbaka till sjukan med hög feber =) Många mammor vars barn har så... Men jag e glad att de upptäckte det nu...
    Nerverna har spelet kroppen o psyket ett spratt o när läkaren sa att det inte var något fel så släppte huvudvärken men tröttheten attackerade direkt.
    Men nu vet ni.. 
    Nu ska jag slappa o kanske sova lite om barnen tillåter =) 
    Kram på er
  • 4blommor
    Hanniz84 skrev 2009-10-05 07:36:20 följande:
    nån som vill dejta i veckan?..
    jag!!! 
    I morrn kan jag dock inte, ska till läkaren... Men ons??? 
  • 4blommor
    Rödklint skrev 2009-10-05 11:22:15 följande:
    Hej! Får man hoppa in här i tråden? Bor visserligen inte i Haninge än, men flyttar till Vendelsö i januari. Fram tills dess bor vi i Högdalen. Har en dotter som blir 2 år i december och bf med liten i magen 24/2-10.
    Absolut att du får.. 
    Grattis till kommande bebis.. Jag ska ha i februari jag med =) 
  • 4blommor

hej tjejer!

VIll bara få ur mig lite..

Men detta måste vara den jobbigaste graviditeten jag varit med om!! Står inte ut!!! Är bara i vecka 22+3 o idag när mamma sa att det bara blir värre...jösses.!! alla mina 3 första var inte så här....Måste vara för att det e en pojke!! Jag har ingen energi, jag gör det jag måste... Soffan som förr var mjuk o skön..näää..golvet o mattan funkar..av nån anledning... helt galet!!!

Men det får vara värt det.. Vill ha pojken kvar så länge som möjligt.... puh....

Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!