Pippi långstrump - enbart för flickor?
Det dummaste jag hört!!!! Här hemma går Pippi på högvarv just nu. Min son är 2 år och han älskar Pippi! En annan favorit är Lotta på Bråkmakargatan.
Min son har en Emiltshirt. Har inte tänkt på det men nu när jag tänker efter så är dt ju en "killmodell". Fattar inte varför det skall finnas tjej/killmodeller på barnkläder överhuvudtaget. varför skall en tshirt sitta tight på ett barn? Vad sänder det för signaler? Läskligt tycker jag! Man är ju som männsika en person som identifierar sig med andra. och det är ju lättare att identifiera sig med personer med samma kön. men jag tycker att det är viktgt att man förmedlar till sina barn att man kan identifiera sig på andra sätt än med just könet; prestationen, personligheten elelr what ever. TEX så sa fd simtränaren Chrunak nu häromdagen att Sara Sjöströms prestationer i VM kommer få många flickor att börja simma/sträva att simma på elitnivå. För det är så säger han att det är flickorna som identifierar sig med flickor inte pojkar. Däremot kan flickor lättare indetifiera sig med pojkar/mäns prestationer; tex när det går bra för manlig idrottare eller liknande. Tyvärr har han nog rätt men då är det väl dags att vi som föräldrar ger våra söner bra kvinnliga förebilder (såsom Pippi) . Hade Astrid själv fått bestämma så hade det förmodligen inte skilt sig på kläderna gällande hennes figurer......Barn är barn och inte små vuxna!