Houston Dogg skrev 2009-08-07 21:12:53 följande:
Äsh, det där tycka synd om sig själv snacket kör folk med när de inte har något bättre att komma med. Jag hoppas verkligen att tjejer som förtrycks tycker synd om sig själv- och reagerar! Varför ska man bara acceptera allting ? Folk har rätt att reagera över att småflickor ska kläs "sexigt", eftersom det bara är så fel som det kan bli. Men många märker det inte, köper bara kläderna eftersom det är flickkläder. Till TS- jag förstår mycket väl att du blev förbannad!
1. Vilka tjejer blir förtryckta av att mamma eller pappa köper kläder i en speciell färg? Ved du vad ordet undertryckt betyder??
2. Vadå acceåtera alltig? Folk anser olika saker. Ska jag acceptera att du missbrukar ordte "undertrykt" eller ska jag reagera? Ska jag acceptera att du änvänder din osäkerhet till att skapa ett problem som inte finns? Ja, jag accepterar att du anser dessa saker, men jag blåser det inte upp till att hela världen går under om jag inte reagerar och tvingar dig att ha de samma åsikter som du har. Det är ju det allt handlar om. Några vill att alla ska tycka som de gör. För att få andra till att tänka som man själv gör, försöker man skrämma folk med panik, ord som "undertrykt" och liknande och skapar ett problem som inte finns.
3.