Inlägg från: hannaliza |Visa alla inlägg
  • hannaliza

Pippi långstrump - enbart för flickor?

För min kille är det också Pippi för hela slanten just nu och jag har också varit jättesur när jag varit inne på Åhlens eftersom alla kläder i deras Pippi serie är så tydligt riktade till flickor. Mest är det ju klänningar och tröjor med puffärm.

Tipsar om busigt.se där jag köpt flera helt normalstora vanliga pippi t-shirts. Nu är det lite utplockat i storlekarna såg jag men de har fler modeller med Pippi på, tex den här: www.busigt.se/pippitshirtljusbla-p-1068.html

• hannaliza

Fick hem Åhlens reklam idag och de verkar ha nya helt vanliga T-shirts med Pippi på i sin nya kollektion... Röda och blå. Min pojke ska få en av varje

• hannaliza
    TvåTrollungar skrev 2009-08-21 22:24:51 följande:
    såg broschyren från åhlens, där en pojke hade en pippi tröja, var dock på stan idag och den tröjan hängde dumt nog på flick avdelningen ändå!
    Ja, jag var också inne i helgen och tittade - och tröjorna hade så där fåniga "flickärmar" - dvs en kortare t-shirt ärm... Varför nu någon skulle vilja ha det...

Jag blev besviken för det såg inte alls ut så i reklamen. De måste ha ändrat modellen sedan provkollektionen som fotades
Svar på tråden Pippi långstrump - enbart för flickor?