• Anonym (Längtar)

    Fast förhållande + älskare?

    Jag har varit inne på tanken förut och är där igen. Min man har tappat intresse för sex sen flera år och måste övertalas varje gång. Nu har det blivit ännu sämre och han har också problem med erektionen. Själv verkar han inte lida eller vilja göra nåt åt saken.
    Nu är jag så fedup på situationen och jag bara tänker på sex och allt underbart man skulle kunna göra med någon (helst med min egna förstås). Så jag leker igen med tanken om man skulle ha en älskare. Nån som varit i samma situation och verkligen gått så långt?

  • Svar på tråden Fast förhållande + älskare?
  • livet leker

    Ta upp det med din man, om han inte vill ha sex kanske det är OK att ha deet med nåns om vill? Jag skulle inte se nått problem med det. Eller lämna honom kanske? Eller ställ krav att han ska söka hjälp?

  • Anonym (Längtar)

    Kan inte i det här skedet tänka mig att lämna. Har bett att han ska söka hjälp, men han tycks ju inte uppleva det problematiskt själv. Och han har också sagt att det inte är ok med att ha andra. Så det är upp till mig...

  • livet leker

    Då skulle JAG skaffa mig en älskare, eftersom du sagt att du ser det som ett problem, att ha sex i ett förhållande är en rättighet. Ett behov som att äta sova.. så JA jag skulle se till att jag fick sex nån annanstans, eftersom han inte fattar att det är ett problem o tar det på allvar..

  • Adde69

    Jobbig sits, sitter i samma båt men är kille dock.....

    Hur länge har ni haft det så här?

  • Anonym (Fia)

    skulle det vara lösningen, att vara otrogen? lämna mannen om han inte vill försöka få det att funka. tror knappast det blir bättre av att bedra honom.

  • pappaX2

    Eftersom situationen inte är hållbar så skulle jag sätta ultimatum, antingen ser han till att få hjälp eller så tar du första bästa chans att bli tillfredställd av någon annan. Och om han inte gillar läget så är det slut! Att gå och dra ut på det är ju bara lönslöst. Då om någon gång borde han, om du är uppriktig och han värdesätter det ni ändå har tillsammans, få fart på sittfläsket. ;)

    Jag har varit i liknande situation och jag ville bara krypa ur skinnet eller dunka huvudet i väggen.

  • Anonym

    Jag är i precis samma situation som du TS och har nu skaffat mig en älskare. Trodde att jag skulle ha mer dåligt samvete än jag har. Har skaffat mig en älskare som jag vet att jag inte kommer att bli förälskad i. Det är endast sex med honom...
    Jag har fått ett bättre självförtroende och är en lyckligare människa. Funkar kanske inte för alla men för mig.

  • Mr Espresso

    Men om han tycker det är ok med att du skaffar en älskare, är det väl bara och köra på?

    Anonym (Längtar) skrev 2009-07-27 23:41:40 följande:


    Kan inte i det här skedet tänka mig att lämna. Har bett att han ska söka hjälp, men han tycks ju inte uppleva det problematiskt själv. Och han har också sagt att det inte är ok med att ha andra. Så det är upp till mig...
  • Anonym (Längtar)

    Mr Espresso skrev 2009-07-31 21:41:11 följande:


    Men om han tycker det är ok med att du skaffar en älskare, är det väl bara och köra på? Anonym (Längtar) skrev 2009-07-27 23:41:40 följande:
    Läs "INTE".
  • Petrus

    Jag har, till och från, varit älskare åt ett par gifta kvinnor. Någon kanske undrar varför man väljer att bli älskare och inte istället försöker hitta någon kvinna som är singel. För min del har det handlat om ?laddningen? när man träffas. De flesta känner säkert till hur laddat och skönt det kan vara att träffa någon som är singel. Om man träffar en gift kvinna blir laddningen ännu starkare. Man känner det direkt när hon kliver in genom dörren. Man vet att hon kanske har max fyra timmar på sig ? och hon vill inte slösa bort någon minut. Sexet blir ofta oerhört laddat.

    Ska då en kvinna som inte får sex av sin man skaffa sig en älskare? Mitt svar är ?ja?! Om en kvinna skaffar sig en älskare så slutar hon ofta att irritera sig på småsaker, hon känner att livet lever och hon får chans att tänka efter.

    Min erfarenhet säger mig att kvinnor sällan träffar en älskare mer än tre-fem gånger, sen börjar hon (som kvinnor nästan alltid gör) att ?fundera på framtiden?. Om älskaren inte vill ?satsa? så brukar hon försöka att sluta träffa älskaren. Ofta brukar det gå bra, men ibland när hon har varit ute och festat så vill hon kanske få lite sex innan hon åker hem och så blir det ett kortare möte hos älskaren.

    Vad blir då resultatet av att ha haft en älskare under ett par månader? Jo, livet känns inte lika grått och trist längre.

Svar på tråden Fast förhållande + älskare?