Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

USA tråden.

Hoppar in!

Nu är vi tillbaka i San Diego igen efter en KANON-semester i Sverige. Det gick för fort, så nästa gång blir det nog en vecka till för mig och barnen i alla fall (vi stannade 3 veckor den här gången).

Men jag var tvungen att sluta läsa den gamla tråden under veckan som gått, eftersom ni började prata SYTYCD! Men nu har jag tittat ikapp och vågar mig i... till en ny tråd dessutom. Tack DC!

• HeddaBigBum
    evaoregon skrev 2009-07-28 23:00:44 följande:
    Välkommen tillbaka! Jag gillar San Diego. Vi var där förra sommaren och hann med Legoland, San Diego zoo och Seaworld. En väldigt lyckad semester!
    Ja, SD är en mysig stad, det måste jag säga. Man kunde ju hamnat på ett värre ställe när man gick och kärade ner sig i en amerikan.
    Vi har årskort på både Sea World och San Diego Zoo och kostnaden "tjänar man in" vid andra besöket. Det har varit skönt att kunna åka dit och inte känna att man måste hinna med ALLT på en och samma dag.
    Legoland är svinadyrt så där har vi bara varit 2 ggr totalt. Det är ju samma visa där att man "tjänar" på årskort, men det blir lite för mycket pengar att punga ut tycker jag.

Men i oktober kommer våra bästa vänner från Sverige, så då blir det med all säkerhet just Sea World, SD Zoo, Legoland och lite annat smått och gott.
  • HeddaBigBum

Julia:
    Vilken jobbigt tid för din familj just nu. Det är definitivt inte rättvist alltid!
    *kram*

• HeddaBigBum

Brandon är också min favorit! Och... ja... Kayla!

Men nu, era sketnans östkustare, nu springer ni inte in här eller på FB och skriver något förrän minst 3h har gått!

• HeddaBigBum

jet lag... *suck*
    Igår vaknade barnen klockan 4 och höll sig vakna heeeela dagen. Alexis ögon gick i kors när det närmade sig kvällen. Vi pusslade, gjorde halsband, mutade med galss, osv, men vid 19 lät vi henne somna. Luke somnade runt 19:30. Det är en ganska lång dag, tycker jag. 4-19/19:30. Nu sover de till minst 8, tänkte vi!! *yay*
    4:45... *ding* "Vi är hungriga"!
    AAWWGGRR!!

• HeddaBigBum

Vi testade bilturen dagen och tuppluren dagen innan och då kom de i säng lite senare (typ 20-20:30)... och vaknade vid 4. Men vad fan?
    Så igår blev planen att inte sova middag, så de skulle vara sket slut och därmed sova länge, länge på natten. Reslutatet blev som sagt 4:45, så det är ju i alla fall 45 minuter i rätt riktning!
    Men det löser sig och de är ju inte trötta eller gnälliga under dagen, så det enda som stör är ju att jag måste pallra mig upp och dra fram flingor innan solen gått upp.

Och hur det var att stiga upp varannan timme till hungriga barn när de var spädisar, det går liksom inte att jäääämföra... De föräldrar som håller på med det just nu faaaaattar ju inte hur jobbet det ääär med barn som har jet lag!

• HeddaBigBum
    Nena70 skrev 2009-07-30 21:33:58 följande:
    Sen ska jag göra cupcakes för första gången i mitt liv, men det verkar faktiskt rätt lätt, så det ska nog gå bra (t o m Hedda gjorde ju jättefina sådana ).
    Hey now... be nice...

Gottepåsarna... russin, pixiböcker eller liknanade (kolla på the dollar store eller liknande)... en frukt (eller det kanske är för granola Swedish *haha*)... småbilar...
    Hmmm. Försöker tänka på vad lade i Lukes påsar. Minner är bra, men det är kort!
  • HeddaBigBum

ser att saargr också shoppar på the dollar store till kalas.

• HeddaBigBum
    rasajj skrev 2009-07-30 23:36:47 följande:
    Jajamensan! Vi ar low income. Sa vi har inte nagot val ens men det ar ok!
    Absolut ok! Jag hittar massor bra där. Ziplock bags, t.ex., varför skulle de vara sämre där än på VONS? Städgrejer (sprayer och sånt) är ju också bra mycket billigare där. Men samtidigt kan min nota bara rassla iväg, eftersom jag plockar ner allt möjligt i korgen... Det kostar ju bara en dollar ju...

IKEA, förresten, Nena... De har ju lite smått och gott bland leksakerna. Har du nära till IKEA? Jag vet att de där små gosedjuren för en dollar var med i några gottepåsar och plastbesticken.
  • HeddaBigBum
    Sötsugen skrev 2009-07-30 19:04:40 följande:
    Kollade förresten dina fina bilder på FB! Det ser verkligen helt idylliskt ut, barnen måste ha haft så kul!!
    Ja, Sverige är fint! Men vad som är lite synd är att man inte riktigt såg det när man bodde där. Visst uppskattade man sin omgivning och njöt av varje ny årstid, men inte på samma vis som när man kommer tillbaka och "återupplever" allt liksom.
Svar på tråden USA tråden.