Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

USA tråden.

laven skrev 2009-09-02 16:36:09 följande:
    Jo, för all del.... folk får ju intressera sig för vad de vill. Jag hade bara ingen aning om att det var ett sånt.... allmänt samtalsämne. Men nu har det ju talats om dem i flera sidor, och jag förundras över att folk bryr sig.
    Jag slutar bry mig bums! Pratar om nat annat nu.
  • Hjartesjalen

Solen skiner har idag, men det e ganska kallt, hade bara 10 celsius inatt, brrrr kanner jag nu. Vill ha kvar sommaren lite langre.

Inte klokt, dom har JULSAKER uppe i varenda affar som saljer prylar, jag vill inte se det!!

• Hjartesjalen
    Tuplan skrev 2009-09-02 17:33:10 följande:
    Hs: Jag såg julsaker på Costco. Suck jag håller med vill gärna ha kvar sommaren längre. Kanske borde flytta ner till San Diego eller nåt sånt där det inte är snö och kallt...
    ja precis, o det var flera veckor sedan som vi sag dom forsta prylarna, fattar inte varfor dom gor sa, finns det verkligen folk som kanner "tomtegladje" nar det e 30 grader varmt o man svettas? Jag vill ha det kallt o att det narmar sig November i alla fall. Annars e borjan av december helt ok for mig o borja kanna Julen nalkas efterom jag alskar julen, men inte nu!
  • Hjartesjalen
    Wagram skrev 2009-09-02 17:33:14 följande:
    Horrni, apropa familjer och tv-program (och detta kanske intresserar dig ocksa Laven), sa sag jag en dokumentar om Hitlers familj igar. Visste ni att Hitlers brorson bosatte sig i USA och att brorsonens fyra soner (vara den aldste heter Adolf i mellannamn, trots att brorsonen sade sig vara emot nazismen) fortfarande bor pa Long Island under ett annat namn? Det later som en skrina, men det ar faktiskt sant. Ingen av sonerna har nagra barn, eftersom de gjorde en pakt om att avsta fran barn for att lata familjen do ut.Har ar lite mer info om ni ar intresserade.archives.cnn.com/2002/SHOWBIZ/books/02/05/las.../
    Intressant historia.
  • Hjartesjalen
    Du hade nog bara otur, tror jag. De flesta amerikaner som jag känner provar gärna ny mat. Fast det är ju klart svårt att generalisera om en så stor grupp.
    Jag hade ocksa otur med min man i borjan, han ville inte prova nagot som var svenskt o ville bara ata "trygg amerika mat" haha

Nu alskar han svensk mat o provar garna pa allt, vilket jag tycker e sa underbart.

Jag alskar sjalv o prova nytt, o ater garna ny o spannande mat.
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2009-09-02 17:41:05 följande:
    Jag är förresten tillbaka efter en nästan två veckor lång semester på Maui, Oahu och Lanai så det är därför som jag inte varit här på länge.
    Hur har du haft det?
  • Hjartesjalen
    Sweden skrev 2009-09-02 17:48:26 följande:
    Hedda - Det star att nattskrack oftast hander 2-3 timmar efter de somnat for natten och att det varar 1-30 minuter. Caden vaknar 3-5 timmar efter han somnat och hans episoder varar oftast langre an 30 minuter. Det gar ju att fa kontakt med honom ibland ocksa, igar gick jag runt huset och han klappade hunden lite men sa borjade han om igen. Suck alltsa!
    Somnar han om efter det har hant o han vaknar o det hander igen o igen?
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2009-09-02 17:54:08 följande:
    Det var en väldigt trevlig resa, men nu är vi lite trötta. Vi kom hem sent och tidsskillnaden är 3 timmar. Men det ska nog gå att vänja sig...
    Vad roligt att ni hade trevligt! Ja, man blir trott efter att varit ivag sa, men kommer snart pa fotter igen bara man aterkommer till sina rutiner igen.
  • Hjartesjalen
    Sweden skrev 2009-09-02 18:07:56 följande:
    hjartesjalen - Igar natt fick min man halla i honom (jag orkade inte) tills han somnade om men han vaknade efter nagra timmar och grat. Efter han vaknat en gang sover han alltid daligt.KS - Ska pa kontroll hos lakaren om 2 veckor (sen 15-manaders kontroll) sa jag ska fraga da om det inte blivit battre. Fast jag vet inte vad man skulle kunna gora?
    Stackare, gud va kampigt! Kanske lojliga tips nu men, kan ni ha pa tv'n lite tyst med nagot som kunde intressera honom en stund, i alla fall sa att sjalva anfallet slapper innan han forsoker somna om igen? Kanske nagot som kunde lugna honom nagot..
  • Hjartesjalen

Mackenzie Grace skrev 2009-09-02 18:09:49 följande:

Kände riktigt hur bebisen rörde sig i magen imorse när jag och Mackenzie låg i sängen och mös. Fortfarande för tidigt att känna på utsidan..Nervös inför KUB testet imorgon, efter det kommer jag nog känna mig helt lugn. Idag har jag bara spytt en gång, än så länge. Och har lyckats städa och sånt.Jag var i köket och tyckte det var ALLDELES för tyst, går in i vårt sovrum och där ligger Mackenzie under sitt täcke med min OK magasine på magen och sover. Jag måste nog gå och ta en bild.
    Vad spannande o kanna bebben darinne.

Va e KUB test for nagot?
Svar på tråden USA tråden.