• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Tuplan

Hedda: Vi skyddar ju oss inte och hoppas tajma in ägglossning men efter att försökt i 4 år så är jag ganska utbränd på just det planet och har inga förstora förhoppningar. (lite bitter)

Madde: Jag skall kolla efter dem för dig men annars kanske du kan köpa dem på nätet, säkert dyrt men inte 579:- i porto i alla fall:)

Charly: Håller tummarna att allt går som det skall och inspektionen går igenom. Finns "eran" nya lya på nätet så vi kan få se???

I kväll har jag varit på knitting class.. Det var faktiskt roligt och det mormor lärde mig för 100 år sedan kom tillbaka ganska snabbt.
    Är det nån annan som virkar eller stickar?

• HeddaBigBum

Tuplan:
    Men om ni slappnar av så tar det säkert snart och du blir gravid before you know it... (Jo, det var ironi ).
    Det är verkligen inte rättvist att en del får kämpa och kämpa och det tragiska är just de paren skulle bli bland de bästa föräldrarna!

Laven stickar och virkar väl för hela kompanier? Säljer inte du dina grejer också, laven?

• HeddaBigBum

And enough with the S&H bashing, ok?! Är man desperat så är man!!

• Desertchick

madde: Jag har hittat de på seven eleven. Hittade även de i andra roliga smaker också där.

musten: Om allt går som planerat så blir jag klar maj 2011. Vi ska börja pröva november 2010. Händer det så händer det liksom.
    Nej, vi har inte råd med childcare nu. Har det riktigt tajt just nu sen jag gått ner till bara en dag i veckan på jobbet.
    När (om) jag blir klar SSK så vill jag kunna jobba skift så att barnet inte behöver gå i childcare. Vill helst klara oss utan det, jag vill inte att nån annan ska ta hand om den lill* de första åren.

• LabLover
    HS: När jag gjorde det inför studier i USA kontaktade jag en översättare jag hittade på Eniro typ (telefonkatalogen var det väl på den tiden). Han var ackrediterad och officiell och allt det där. Det krävde universitetet i USA. 

Hedda: Nä, vad taskigt

charly: Vad underbart med hus! Undrar också om det går att se det på nätet?

Tuplan: Nu har jag ingen aning om hur det är att förlora ett barn men jag tror inte att jag hade velat sörja särskilt privat...? Nu har jag väl inte så många nära vänner längre så det hade ju känts lite märkligt att inte prata med de få jag står nära. har man ett stort umgänge så tänker man kanske annorlunda?

Det står lite om Yalemordet i svenska media nu och jag tänker på Nos. Vad jobbigt det måste vara att vara mitt uppe i det.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Hjartesjalen

Tuplan, jag virkar som attans, har alltid gjort, aven nar jag var valdigt liten

Stickat har jag faktiskt aldrig gjort, virkningen ligger mig varmt om hjartat, sitter pa kvallarna o gor det.
    Mossor, halsdukar, pladar, allt mojligt blir det, har aven gjort gosedjur mm. Jag saljer mina verk pa marknader har i USA o i Sverige hade jag det vid sidan om nar jag drev min salong bla.

• Hjartesjalen

Ang coconut M&M's, sa har vi hittat dom ocksa. Supergoda verkligen, jag alskar cocos i alla former. Maken min alskar dom & alla andra smaker ocksa som finns.

• Hannaliten

Cocos M&M kopte vi pa Walgreens har. De ar ju Limited Edition, sa om du verkligen gillar dom far du kopa pa dig innan de drar tillbaka dem.

• Mealla

Charly, sa kul att fa fixa till och gora iordning ett nytt hem. Jag haller fortfarande pa, fast det enda vi behovde gora innan vi flyttade in var att mala.

I kvall ar det Glee igen, kolla in om ni inte sett det an....

• Nos

Tack för tanken LL. Killen som de förhör nu träffade min man typ varje dag, en trevlig kille tydligen. Sebbe har ju även träffat honom efter mordet. Vet inte om jag vill att det ska vara honom eller inte. Nån måste det ju vara med det är läskigt om det är någon mannen känner.

Tulpan, vad roligt att du stickar. Jag är en periodare så jag stickar, syr, virkar och pärlar om vartannat. Om du vill kan du kolla in madebymiamarian.blogspot.com/ vilket påminner mig om att jag har en del obloggade plagg jag borde lägga in.

Charly, håller tummarna för dig nu. Sjukt höga kostnader for closing. Vi som tyckte pantbrev och lagfart på 50000kr (som det ser ut att bli för oss) var illa nog i svea.

DC: önskar så att jag kunde ge dig lite av min plugglängtan. Har jag på tok för mkt.