• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • southernbelle
    Mealla skrev 2009-09-16 14:07:42 följande:
    Charly, sa kul att fa fixa till och gora iordning ett nytt hem. Jag haller fortfarande pa, fast det enda vi behovde gora innan vi flyttade in var att mala. I kvall ar det Glee igen, kolla in om ni inte sett det an....
    Jag sitter verkligen och langtar till Glee ikvall.....

Har ar lyan. Saknar kort pa nagra rum. Den ar helt ok, men det ar som sagt nagra saker jag vill fixa tex, mala i alla rummen, byta alt mala koket, ta bort flakten i sovrummet, fixa i badrummet, kanska satta tapet. Jag kanner mig lite rookie pa fixa barnkammare sa jag maste borja tanka hur jag vill ha det. Det basta med den ar nastan att det finns tre stora walk in closets....det ar en drom for mig!!

tours5.vht.com/Viewer/PhotoGallery.aspx&Style=IDX
  • laven

Jo, jag stickar massor, och designar stickmönster. Jag säljer mina mönster, men aldrig mina färdigstickade alster. Det är klart att om någon skulle ha lust att erbjuda mig en rimlig summa för en av mina spetssjalar så skulle jag väl sälja den. Men med tanke på hur lång tid det tar att göra än så skulle en rimlig summa skulle vara $3-4k, och några sådana erbjudanden har jag inte fått.

• Mealla

Ooooh sa fint Charly, harligt med en oppen spis i sovrummet ocksa.

Laskigt Nos.

• MrsMcGlaun

Charly-Jättefint! Jag förstår att det känns roligt att flytta.
    Jag älskar vår fireplace vi har i sovrummet. Även om vi inte använder den så ofta är det iallafall mysigt att ha.
    Jag håller också mina tummar och tår för att allt går bra med closing och inspection.

• southernbelle

kanns valdigt amerikanskt att ha en oppen spis i sovrummet :-0
    Hela master suiten ar lagd bort fran restan av lagenheten (lagenheten ar U formad). Sa man gar som en liten gang sa kommer en dorr och bakom den ar badrum, garderob och sen sovrum. Sa det kanns skont att den ar som en liten egen avdelning. Sa vi kan ha mycket babymaking events framfor eldstaden...hahahahahaha

• Desertchick

Jag är också en periodare när det kommer till virkning och stickning. Och så fuskar jag lite också, och "stickar" med de där ringarna som jag inte minns vad de heter nu (det är alldeles för tidigt för mig).

Charly: Najs plejs!

• MrsMcGlaun

Charly- I like your thinking!
    Vi har också ett rätt så maffigt master bedroom. Först tyckte jag att det var otroligt onödigt (det tycker fortfarande min familj hemma i svea "vad ska det vara bra för" har min syster sagt) men jag älskar vårt sovrum nu!

Just att ha the master suite lite åt sidan är underbart. Speciellt då man har barn i lekåldern som drar hem en massa kompisar och har sleepovers varje helg.

• Desertchick

MRS: Jag önskar att jag hade en stor master suite. Men jag kan tänka mig att det sticker lite i ögonen på din svenska familj, varför en sån kommentar annars?

• evaoregon
    Nos skrev 2009-09-16 14:41:10 följande:
    Tack för tanken LL. Killen som de förhör nu träffade min man typ varje dag, en trevlig kille tydligen. Sebbe har ju även träffat honom efter mordet. Vet inte om jag vill att det ska vara honom eller inte. Nån måste det ju vara med det är läskigt om det är någon mannen känner. Tulpan, vad roligt att du stickar. Jag är en periodare så jag stickar, syr, virkar och pärlar om vartannat. Om du vill kan du kolla in madebymiamarian.blogspot.com/ vilket påminner mig om att jag har en del obloggade plagg jag borde lägga in. Charly, håller tummarna för dig nu. Sjukt höga kostnader for closing. Vi som tyckte pantbrev och lagfart på 50000kr (som det ser ut att bli för oss) var illa nog i svea. DC: önskar så att jag kunde ge dig lite av min plugglängtan. Har jag på tok för mkt.
    Läskigt om mördaren är någon som din man känner, men oberoende vem det än är så borde det ju vara oehört skönt om de får tag i mördaren.
  • Wagram

Grattis Charly, det ser jattefint ut!

Nos: Usch, hoppas att det inte ar han din man kanner (men hoppas samtidigt att de hittar mordaren snart!). Kande din man och den har killen Annie?