• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Wagram

Hedda: Ja, jag vet inte hur utsikterna ar for mig att fa jobb dar, men i varsta fall skulle jag ju kunna freelansa och gora oversattningar. Kanske finns det oppningar i EU-parlamentet for nagon med sprakkunskaper ocksa. For maken tror jag inte att det skulle vara nagra problem. Hur som helst blir det i sa fall inte forrens om tidigast 2-3 ar eftersom vi vill bo har tillrackligt lange for att kunna bli medborgare innan vi flyttar. Da kan vi ju alltid enkelt flytta tillbaka hit igen om vi skulle vilja det. Sedan beror ju allt pa hur det gar med jobb for mig har, ocksa.

• HeddaBigBum

KS:
    Ja, det kan nog vara smart att säkra medborgarskapet först!

Om det någon som har lite dille på siffror, så har vi idag upplevt kl. 12:34,56 den 7/8/09.

• HeddaBigBum

När vi var i Sverige köpte vi lite nya kläder till Alexis, dels för att hon verkligen behövde nya kläder och dels för att det är lite kul med svenskt (typ Bamse, Pippi och liknande). Luke fick också lite nya kläder, men inte lika mycket. Han behöver inte kläder på samma vis, eftersom han får ärva av kusinen. Och han bryr sig inte direkt om kläder heller.
    Alexis springer gärna och byter kläder titt som tätt och när hon idag dök upp i en ny outfit då reagerade Luke (antagligen pga att han inte sett den förut).
    "Har Alexis fått nya kläder?"
    "Jaa... vi köpte dem i Sverige."
    "Köpte ni nya kläder till mig också?"
    "Ja, det gjorde vi..."
    Sedan gick vi upp och jag drog fram det lilla vi köpt i Sverige till honom, men just då dög inget. Då tog jag fram ett par röda byxor, som i och för sig inte var nya, men jag hade precis tagit fram dem från kusinens ärvekläder, så för Luke var de nya.
    "Prova de här! De är nya."
    Han testade och godkände och sedan undrade han varför det låg något i fickan... *haha* Satans kusinen hade lämnat kvar en liten plastkatt... Avslöjad! "Ok, inte helt nya kanske..."

• Sweden

Har skrivs det! Tillbaks fran Virginia Beach och kom hem till en paj kyl och frys, all mat ar forstord. Kul eftersom vi har gaster har och hade storhandlat och laddat upp med massor av mat. Makens bil ar ocksa paj och ska in pa verkstaden imorgon, ingen bra dag...

Angaende sterilisering sa skulle jag nastan kunna tanka mig det, hade en hemsk graviditet och tvillingarna har tagit musten ur mig. Anda kanns det somm om vi fortfarande ar sa unga och vem vet vad som kan handa sa vi avvaktar nog.

Visst ar det skont att bo pa ostkusten ibland, kan ju ta lang tid anda (som mina kompisar just fick erfara) men oftast ar det smidigt.

• morsigne

bor i new york vill ha kontakt med andra mammor der skulle gerna vilja treffas

• Desertchick

Mamma är äntligen här nu. Gud vad skumt att se henne här hemma hos mig.

• LAMadde
    Desertchick skrev 2009-08-08 06:33:50 följande:
    Skojj att mamman är på plats.. hur länge stannar hon??
  • Hjartesjalen
    Desertchick skrev 2009-08-08 06:33:50 följande:
    Se till o njuuuuut nu!!
  • Emsebamse
    Wagram skrev 2009-08-07 20:38:13 följande:
    Emse: Ost och yoghurt ater hon ju, vad bra om det racker med det! Men racker det erkligen med bara tva skivor ost om dagen?LL: Egentligen misstanker jag att hon liksom sin bror ar allergisk mot komjolksprotein, sa jag avstar helst fran komjolk helt. Men jag ville anda prova for att se om det gick.
    KS, jag var lite väl optimistisk när jag skrev att två skivor ost täckte dagsbehovet. Två skivor ost är lika mycket som en cup mjölk och det är ca hälften av det kalcium ett litet barn behöver per dag. Så äter Lilja ost, yoghurt, smör och grädde så får hon säkert i sig tillräckligt med kalcium.
  • Wagram
    KS, jag var lite väl optimistisk när jag skrev att två skivor ost täckte dagsbehovet. Två skivor ost är lika mycket som en cup mjölk och det är ca hälften av det kalcium ett litet barn behöver per dag. Så äter Lilja ost, yoghurt, smör och grädde så får hon säkert i sig tillräckligt med kalcium.
    Ok. Ja, allt det dar ater hon ju inte pa en dag, och ingen gradde oht. Jag far prata med hennes pediatrician for att se hur vi skall gora.
Svar på tråden USA tråden.