• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Desertchick

Märket på madrassen är Orthopedic. Den har en boxspring och en TJOCK madrass (18 inches tror jag den ligger på).

Mealla: Absolut att vi ska på Costco, blir nog en tur dit nästa vecka. Haha!

Vi var i alla fall på en swapmeet nu på morgonen, och det var mkt trevligt. Det är Hot August Nights här nu, folk som gillar gamla bilar kommer hit och visar upp de. Och mamma min är en gammal bilfantast.

Musten: Gott med kräftor! Själv funderar vi på att ta en tur ner till Old Sacramento, och då en tur förbi IKEA för att se om de har kräftor.

• LabLover
    Hedda: Det låter ju helt underbart! "Kräftfrossa" på IKEA! Häromkring kan man få räkfrossa för 150 kr/person så det har vi bokat in oss på om ett par veckor. 

KS: I USA finns det väl vitaminer för ganska små barn, eller? Kanske finns det kalcium också? Annars finns det många livsmedel som innehåller mer kalcium än mjölk: http://www.halsosidorna.se/Kalcium.htm
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • HeddaBigBum

På tal om mat så kommentarade jag nog inte Swedens otur. Så typiskt att kylskåpet gick sönder när det var full med mat!

• Hjartesjalen
    HeddaBigBum skrev 2009-08-08 20:32:03 följande:
    På tal om mat så kommentarade jag nog inte Swedens otur. Så typiskt att kylskåpet gick sönder när det var full med mat!
    ja gud, det har hant mig ocksa ett par ganger, saaa irriterande! Allt blir ju forstort..
  • rasajj
    Hjartesjalen skrev 2009-08-08 18:27:16 följande:
    Ni som har Tempur, vilken tjocklek har ni? Vi testade en san o det blev sa varmt i den, jag fick panik, sa vi kopte en Serta, den ger ocksa lite tryckavlastning sas det, men ack nej, fan va ont det gor rent ut sagt o ligga pa den, o har man da redan problem med olika kroppsdelar sa e det sa hemskt! O dyra som sjutton, vi kopte den for 2 ar sedan tror jag nu, o vi har provat air bed ocksa innan, usch!Men, Tempur, e den tryckavlastande tycker ni, o vad tycker ni om mjukheten, tycker ni den kan vara for mjuk?
    Vi har den som ar 12-15 cm tjock? Kanske. Vi kopte den nar jag var gravid med Amanda, sa 10 ar sedan. Alskar den!! Och ja, verkligen tryckavlastande! Jag hade helvetisk foglossning da, och sov sa gott i den. Grat nastan nar jag hamnade i den harda sjukhussangen..

Alskar sarskillt pa vintern, da vi har svalt i rummet. Madrassen blir hard for den reagerar pa varmen, sa lagger man sig ner och verkligen kanner hur man sjunker ner till den niva man ska sova pa, av kroppsvarmen. Helt underbart!!
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Hjartesjalen
    rasajj skrev 2009-08-08 21:05:36 följande:
    Vi har den som ar 12-15 cm tjock? Kanske. Vi kopte den nar jag var gravid med Amanda, sa 10 ar sedan. Alskar den!! Och ja, verkligen tryckavlastande! Jag hade helvetisk foglossning da, och sov sa gott i den. Grat nastan nar jag hamnade i den harda sjukhussangen.. Alskar sarskillt pa vintern, da vi har svalt i rummet. Madrassen blir hard for den reagerar pa varmen, sa lagger man sig ner och verkligen kanner hur man sjunker ner till den niva man ska sova pa, av kroppsvarmen. Helt underbart!!
    Hur e det om man tex ligger pa mage, jag gillar o ligga pa mage utan kudde, sjunker inte ansiktet ner da sa man knappt kan andas?
  • rasajj
    Hjartesjalen skrev 2009-08-08 21:06:51 följande:
    Hur e det om man tex ligger pa mage, jag gillar o ligga pa mage utan kudde, sjunker inte ansiktet ner da sa man knappt kan andas?
    Na!, for huvudet vager inte lika mycket.
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • LabLover
    HeddaBigBum skrev 2009-08-08 20:32:03 följande:
    Hur är det i USA, här hemma brukar hemförsäkringen täcka sådant?
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Nena70

LL, hemförsäkringen kanske täcker kylskåpet, men vår självrisk är så pass hög att det nog inte hade varit värt det - kanske samma för Sweden.

Hedda, pappa ska fiska kräftor på fredag, så jag satsar på kräftfrossa tillsammans med familjen nästa helg

Förresten kom jag på att jag nog inte törs äta någon surströmming trots allt - eller kanske jag kan få äta en - för jag är inte så säker på att Andreas vill ha surströmmingsmjölk... Är det någon här som har provat äta surströmming och amma (hm, kanske ska fråga på FL)?

Ja, idag åker vi alltså till Sverige - förhoppningsvis går resan något så när smärtfritt...

• Sweden

LL- Vet inte hur det ar med forsakringen, maken fick igang kylen och frysen igen men det kommer en serviceman pa mandag och kollar pa dem och ser om det ar nat som behovs bytas ut (vill ju inte att det ska handa igen).

Nena - Jobbigt nar barnen inte vill samarbeta pa natterna En av mina killar vaknar fortfarande varje natt, jag vet snart inte vad jag ska gora. Trodde jag skulle fa sova hela natter nu nar de ar sapass gamla (15 manader idag) men icke, Caden vaknar stup i kvarten och hamnar i var sang till slut dar han vrider och vander sig natten igenom och alla sover daligt. Trevlig resa forresten, vi aker pa Onsdag!

Svar på tråden USA tråden.