Inlägg från: saris2008 |Visa alla inlägg
  • saris2008

Höst- och vinterkläder till 1-åring & 6-åring?

Till en 6 åring vet jag inte, men till min 1 ½ åring som börjar dagis kommer vi att köpa detta

Skaljacka från didriksson i strl 90
    Skalbyxor från ullared i strl 86/92
    Overall från didriksson strl 90
    fleccefodrat regnställ från didriksson strl 90
    Ett 2 delat set med vinterjacka och byxor från ulllared
    Regnkläder strl 86/92 från ullared,
    Lite grövre höstskort och vinter kängor och stövlar
    Mössor av olika slag (syr själv)

Om du bor i närheten av ullared har de jättemycket bra kläder där, tänk dock på att deras regnkläder verkar vara enorma i storleken, min kille drunknar för tillfälligt i regnstället i 86/92.

Det där med storlek till en 1 åring tycker jag är svårt, i den åldern hade min killa bara 86, så då hade jag köpt 92. Sen är ju en del ytterkläder så himla stora i storleken, tex didriksson. det enklaste måste vara att prova på barnet och sen får man försöka göra nån uppskattning om han kommer att kunna ha det hela vintern. går du till tex polarn och pyret är de duktiga på att hjälpa till. Dock skulle det aldrig falla mig in att köpa deras ytterkläder till det hutlösa priset.

Till din 6 åring är nog tipset att kolla didriksson, tycker de har jättebra ytterkläder, jag har själv haft det i flera år och de är kanonbra, både skaljackor, regnkläder och vinterjackor. Dessutom är de inte allt för dyra.

Svar på tråden Höst- och vinterkläder till 1-åring & 6-åring?