Inlägg från: Mosen08 |Visa alla inlägg
  • Mosen08

Höst- och vinterkläder till 1-åring & 6-åring?

saris2008 skrev 2009-07-28 09:48:08 följande:
    Till en 6 åring vet jag inte, men till min 1 ½ åring som börjar dagis kommer vi att köpa dettaSkaljacka från didriksson i strl 90Skalbyxor från ullared i strl 86/92Overall från didriksson strl 90fleccefodrat regnställ från didriksson strl 90Ett 2 delat set med vinterjacka och byxor från ulllaredRegnkläder strl 86/92 från ullared, Lite grövre höstskort och vinter kängor och stövlarMössor av olika slag (syr själv)Om du bor i närheten av ullared har de jättemycket bra kläder där, tänk dock på att deras regnkläder verkar vara enorma i storleken, min kille drunknar för tillfälligt i regnstället i 86/92.Det där med storlek till en 1 åring tycker jag är svårt, i den åldern hade min killa bara 86, så då hade jag köpt 92. Sen är ju en del ytterkläder så himla stora i storleken, tex didriksson. det enklaste måste vara att prova på barnet och sen får man försöka göra nån uppskattning om han kommer att kunna ha det hela vintern. går du till tex polarn och pyret är de duktiga på att hjälpa till. Dock skulle det aldrig falla mig in att köpa deras ytterkläder till det hutlösa priset.Till din 6 åring är nog tipset att kolla didriksson, tycker de har jättebra ytterkläder, jag har själv haft det i flera år och de är kanonbra, både skaljackor, regnkläder och vinterjackor. Dessutom är de inte allt för dyra.
    hur stor är din 1½ åring? Tror nämligen att didriksons skaljackan i strl 90 kommer att vara superstor... Min 3-åring på ca 99cm har 90 i sin och den är lagom + kanske tom lite att växa i..
    Neo -06 & Moa -08
  • Mosen08
    sarsparis skrev 2009-07-29 19:34:51 följande:
    Vi har köpt 90 både i overall och jacka till vår 1 ½ åring som är 83 lång, overallen blir bra till vintern, jackan är faktiskt inte jättestor, provade en 80 och den skulle han aldrig kunna ha till våren också, min kille har lång överkropp säkert därför det passar. Barn har ju så olika kroppsform....:)
    Ok
    Neo -06 & Moa -08
Svar på tråden Höst- och vinterkläder till 1-åring & 6-åring?