• Eikna

gravid v. 17 för tidigt med köpa barnvagn??

Är gravid i v 17 med mitt tredje barn men första barnet för min sambo. Mina andra barn är 11 och 18 så jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde då. Han är eld o lågor o kollar kläder, bilstolar och vagnar för brinnande livet. Jag är väl lite svalare och tycker vi kan vänta, han blir lite stött..är det jag som är larvig eller, när är det okej o handla vagn egentligen..

• Svar på tråden gravid v. 17 för tidigt med köpa barnvagn??
  • Inkalinka

Hade tänkt vänta till ca v.30, men hittade en perfekt på blocket för ett hyffsat pris. Så det blev den...är nu i v.25

• S0lsken

Har du gjort ultraljud så att du vet om du ska köpa vanlig el tvillingvagn

• Kya

vi köpte vår syskonvagn redan i vecka 11. så nu samlar den damm inne i förrådet. men det gör inget, vi hittade den på blocket för så bra pris, så det vore dumt att inte slå till!

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • momster

Eftersom jag skulle ha begagnat så är var jag noga med att de inte får vara solblekt hittade precis den färgen jag ville ha och allt på blocket så jag kunde inte vänta köpte den nu i vecka 13.

• Angelica 87

Jag fick min barnvagn redan i v.7, av min morbror som längre inte har någon användning för den längre =)

• Stora Havet

Vi köpte barnvagn när jag var i v 20 (10 veckors leveranstid). Sonen kom redan i vecka 32 - då hade vi inte köpt något annat. Vi fick ligga på neonatalavdelningen i 2 veckor och två dagar innan vi skulle hem åkte vi på IKEA och köpte spjälsäng, skötbord, madrass, påslakan och lite prematurkläder. Maken monterade möbler på löpande band.

Visst, kanske inte det vanligaste att bebisen kommer förtidigt. Nästa gång jag blir gravid ska jag packa väskan i vecka 25 - just in case.

Så köp ni barnvagn när ni vill (jag skulle ha väntat till efter ultraljudet), men det är ju jättekul att titta på bebis-saker och om det är sambons första barn så är det ju klart att han är ivrig att kolla in allt man behöver/vill ha. De flesta har ju en "förlossnings-garanti" på barnvagnar om man köper en ny.

• stor grön drake

Om ni väntar lite med att köpa (om ni ska ha ny vagn) så börjar reorna någon gång i oktober/november har jag för mig

• Laire

Vi köpte direkt efter RUL, men enbart för att vi råkade ramla in på barnvagnsrean.

Det är mycket som spelar in när man köper! Är det begagnat gäller det ju att passa på när man hittar rätt vagn till rätt pris. Är det nytt bör man först kolla upp leveranstider (vissa har jättelånga nu efter semester och pga att man släppt nya färger). Vill man ha en speciell färg bör man kolla så att kollektionen inte utgår (det kommer och försvinner ju oftast nya en gång per år). Samt att man givetvis kanske vill kolla in några reor.

Svar på tråden gravid v. 17 för tidigt med köpa barnvagn??