• Eikna

gravid v. 17 för tidigt med köpa barnvagn??

Är gravid i v 17 med mitt tredje barn men första barnet för min sambo. Mina andra barn är 11 och 18 så jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde då. Han är eld o lågor o kollar kläder, bilstolar och vagnar för brinnande livet. Jag är väl lite svalare och tycker vi kan vänta, han blir lite stött..är det jag som är larvig eller, när är det okej o handla vagn egentligen..

• Svar på tråden gravid v. 17 för tidigt med köpa barnvagn??
  • Johanna576

köpte våran i v 25 ca pga av bra pris, är nu i vecka 34 och det är fortfarande det enda vi köpt. sambon verkar inte särskilt intresserad och fattar inte att det börjar närma sig :D

• 86TiAn82

Vi tänkte vänta tills en eller två månader innan bebisen kommer, men har redan sett ut den vi vill ha, så vi hoppas på att den finns kvar då :)

Annars tänkte vi köpa lite smått eftersom varje månad så det inte blir akut när bebisen väl kommer.

Nu är vi iofs inte så långt gångna men jag är otrolig noga med att planera innan så det inte blir en massa stressigt när jag inte tål stress alls!

• Mymlan80

Om du ska köpa en ny vagn så tänk på att det kan vara leveranstid på den på flera veckor!
    Jag betalade handpenning på min vagn för 4 veckor sedan, den står och väntar på butikens lager i väntan på att tillhörande lift ska levereras till butiken, vilket är först v. 35!
    Jag kan hämta vagnen när jag vill efter det. Tänkte vänta till några veckor innan BF, så tar den inte upp en massa plats här hemma, men det känns skönt att veta att vagnen "finns" i alla fall.

Liten BF 091117
  • UllaBella
    stor grön drake skrev 2009-07-28 21:01:45 följande:
    Om ni väntar lite med att köpa (om ni ska ha ny vagn) så börjar reorna någon gång i oktober/november har jag för mig
    Fast det är väl lite olika. Har för mig att Brio brukar reas ut i Juli eller så.

Vi köpte en i v.14 eftersom den modellen skulle försvinna (Brio Nova) och det var den färgen jag ville ha och så var den 2000:- billigare.
  • Pipsqueak

Jag hittade en barnvagn på blocket med ett pris som helt enkelt inte gick att blunda för. Då var jag nog i vecka 13 tror jag. Lite väl tidigt kanske men va fasen. Hittar man nåt man verkligen, verkligen vill ha behöver man väl inte vänta?

• sjl89

Vi betalade handpenningen på våran vagn efter rul, den står fortfarande hos babyproffsen eftersom vi har förlossningsgaranti så länge den står där. Vet inte om vi kommer hämta ut den i oktober (1 månad innan bf) eller om vi väntar och någon i familjen får åka i väg och hämta den när lillan är född :)

• Blivande 3 barnsmamma

Är "bara" i v 8 men jag fick tag på en supersnygg svart/lime vagn till ett toppenpris på rean! Sparar man 2000 kr är det svårt å låta bli

• saris2008

Vi köpte en på rea i v 12, köp när du hittar en du vill ha, hittar man ett fynd får man ju slå till:)

• Ruggugglan
    stor grön drake skrev 2009-07-28 21:01:45 följande:
    Om ni väntar lite med att köpa (om ni ska ha ny vagn) så börjar reorna någon gång i oktober/november har jag för mig
    På vissa ställen börjar rean redan i augusti. Så det gäller att man håller utkik
    BF 19 januari.
  • Ruggugglan

Vi köpte vår vagn igår, jag är i v 15. Den var på rea och vi slog till.

BF 19 januari.
  • lisenlil

Nu har jag inte läst hela tråden så någon kanske redan har skrivit om förlossningsgarantin som de flesta försäljare har vi köpt vår vagn på rea men hamtade inte ut den förens förlossningen det gick bra på babyland 2007 iallafall

• EliLeoMa

Jag väntade tills Ultraljudet (vecka 19). Nu tittas det för fullt men inget köpt än.

• lisadragon

Köpte en obetydligt begagnad syskonvagn i v.18, efter ultraljudet så vi visste om det var en el. två..
     Är i v.20 nu.
     Är kanon nöjd då priset låg lågt och vagnen var lite använd :).
     Super snygg är den också!!

• Eikna

finns ju så många snygga..svårt bestämma sig

• mia maria

Jag köpte min vagn strax efter RUL, dvs i v 19-20 ca. Köpte en på Blocket som jag hittade till väldigt bra pris!

Svar på tråden gravid v. 17 för tidigt med köpa barnvagn??