• AgatonsMamma

Någon mer än jag?

Finns det någon som är i liknande situation som mig?
    Det blir andra gången för mig som jag har ätit Provera+Pergotime, får blodsvar i morgon, och jag tror att jag får samma resultat som sist ''ingen ÄL''
    Min kropp producerar tydligen inga ägg, men jag har lyckats blivit gravid 1 gg, men det inträffade ett missfall i 6:e månaden.
    Läste att man inte skulle ta pergo 3 kurer på raken och mellanrummen mellan kurerna ska ske varannan månad.

Finns de någon som har svårt att bli med barn?

• Svar på tråden Någon mer än jag?
  • AgatonsMamma
    Moncabang skrev 2009-07-28 16:56:47 följande:
    Jag har oxå tagit Provera+Pergo. Jag har vääääldigt oregelbunden mens men fick både mens och ÄL med hjälp av Pergo. Ett stort fint ägg släppte enligt VUL. Men tyvärr verkar det inte ha blivit befruktat eller så fäste det inte. Blev inseminerad med 15 miljoner spermier, men det hjälpte ju inte ändå... Verkar inte kunna bli med barn tyvärr, fast allt ser normalt ut. Min gyn ha sagt att jag skall äta Pergo i fyra månader på raken. Så det litar jag på. Har du provat med ÄL-stickor?
    Ja, nä jag har inte testat dem och jag inte läst hur de fungerar, men man kanske ska läsa lite om dem, och är det som så att jag inte hade ÄL genom blodprovet i morgon och blir tvungen att sättas på en ny kur så ska jag kanske prova stickorna: värt ett försök... Känns det psykiskt jobbigt för dig att du ska äta tabletterna 4 mån på raken?
  • AgatonsMamma

Det är viktigt att du själv känner dig lättad så det är en positiv sak.
    Jag har en del personer i min omgivning som har barn eller som är med barn så jag känner en viss stress och irritation på att jag inte kan få ÄL utan att det går självmant så att säga, men blir jag tvungen att sättas på en ny behandling så är jag glad för det:)

• AgatonsMamma

Håller tummarna för dig/er, Moncabang.

Jag och min sambo har oxå pratat om provrörsbefruktning: kävs de något speciellt för att man ska få göra en sådan? Har hört att dom 2 första ggr är gratis, men att man får stå för hormonsprutorna sj, stämmer de?

• AgatonsMamma

Och hur mycket kostar en sådan? Om man ska vara lite skämtsam sådär så vet jag att barn kostar mycket, men hur mycket kan det inte kosta innan man har hunnit dit?

• AgatonsMamma

Okej, på så sätt... Ja, då kanske det är bäst att betala själv för en sådan sak:)

• AgatonsMamma

Det kostar lite pengar med andra ord, men det kanske är värt i slutändan:)

• AgatonsMamma

Det är rätt mycket pengar, men man kan heller inte sätta ett pris på ett barn, jag hoppas verkligen att det fungerar för er med detta:)

Svar på tråden Någon mer än jag?