Inlägg från: JohannaL |Visa alla inlägg
  • JohannaL

Phil & Ted syskonvagn del 15

Hej har tidgare haft en vibe, men valde att sälja den då jag tyckte den kändes lite vräkig, och den va svår att få in i vår nya lägenhet.

Men nu har jag ångrat mig men viben är inte av intresse har kollat på sporten och dash, vilken skulle ni rekomendera och är där några större skillnader?

• JohannaL
    HardcoreHunny skrev 2009-09-18 23:58:36 följande:
    Hej! E ny i tråden & har nu skummat de senaste 50sidorna. Mkt intressant läsning! Har en liten undran, funderar på att skaffa en Vibe då planer på ett syskon finns. Stora tösen är nu 13månader & 83cm, hur e det med plats för "långa" barn i viben!? Eller bör vi fundera på Sporten?! Verkar som om folk tycker den e bättre för de lite längre barnen?! Å vad har man för skötväska / väskor som passar till vagnen?! Alla tips super välkomna!
    Hade tidgare viben o va super nöjd, vår stora tjej va 2,5 år och 95 cm lång och hon kunde sitta i syskonsätet både fram och bak utan problem =), även om inte hela huvudet fick helt stöd ända upp så sov hon gott och satt bra där iallafall..

vi hade skip hop duo till, den är smal och hängdes på sidan utan prob
  • JohannaL
    TittiBoppe skrev 2009-09-21 21:50:50 följande:
    Puffar lite för min fråga
    när min 4 månadera ville sitta så fick hon helt enkelt sitta fram för då va hon nöjd och storasyster bak, då va bägge nöjda, även om det är "fel", och så somnade bägge också =)
  • JohannaL

fortfarande nyfiken sport/dash skillnader? är tex handtaget jobbigt? har beslutsångest och kan inte åka o kolla på dem....

• JohannaL
    HardcoreHunny skrev 2009-09-22 14:12:36 följande:
    Tillägg; det är frågan om en vibe!
    jag hade vibens egna mjuklift till tyckte den va toppen både på sommaren och vintern. älskade den!

fick i teutonias mjuklift också efter lite knyckel, som ärväldigt stor i storlek och har väldigt hårda och stabila sidor och botten,,,

=)
  • JohannaL
    Ville Mor skrev 2009-09-22 21:56:58 följande:
    Duschdraperiringar i plast eller metall kan funka. Jag kommer att kika om jag hittar något sådant som passar... 
    HM har stora i metall, kanske kan va nått =)
  • JohannaL
    Ville Mor skrev 2009-09-22 21:59:52 följande:
    Ställer mina frågor nu när bebis äntligen kommit. Gäller en Vibe... Hur har ni gjort med remmarna eller selen som hamnar under bebis? De långa bitarna som blev efter jag knäppte upp gömde jag undan men den delen som är kvar? Dessutom undrar jag om någon vet vad plastöglorna som finns i kanterna på ryggstödet är till för?
    Är det de ringarna jag tror så är de till för att fästa mjukliften i om man nu vill det =)
  • JohannaL

Måste bara säga att viben är och känns super stabil, för mig va den dock lite för vräkig kändes som en limosin typ, gällande syskonsättet tycker inte jag ni som funderar ska avstå pga den, för min super långa tjej satt i den utan problem, och viben är himla mysig och snygg,, dock kollar jag nu på dashen, men kan inte riktigt hitta nått fel med den, men nått måste det väll finnas eller?

• JohannaL
    HemmaHosSofi skrev 2009-09-23 16:52:09 följande:
    Visst var det någon här som hade tvättat dynorna till vibe'n? Jag skulle behöva göra det men är lite osäker på hur. Fintvätt, 30'?
    Tvättade mina röda i handtvätt i tvättmaskin, det enda problemet va att de va svåra att torka, gälde att hänga dem men typ samidigt ha den halvt liggandes, för annars blev det typ mörkare fläckar där vattnet runnit ur, men efter några tvättar och förösk på nytt fick vi den att torka utan ge några mörka fläckar =)

En annan fråga, på viben sätter man ju fast syskonsätet lätt utan krångel, har sett att det är massa extra prylar till sporten och meck med syskonsätet, hur är det med dashe hur gör man på den?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15