Inte mormor... ?? *ledsen*
Jag har en son på 4 år sedan ett tidigare förhållande med en man (som jag var tillsammans med i 8 år) och nu mera lever jag med en tjej.
Vi väntar barn i oktober och är jättelyckliga för detta. Min son tycker det är spännande och pussar alltid magen godnatt och när vi ska iväg från min sambo, så han tycker detta är kul och mysigt också.
Jag har min son två veckor och sen bor han hos sin pappa två veckor. (Vi har haft delad vårdnad sedan han fyllde ett år).
Min sambos föräldrar, mormor, fastrar och syskon är jätteglada för vår skull och tycker att det ska bli mysigt när vi blir mammor till vår lille prins (som vi vet att det är).
Men MIN mamma tycker inte det alls är kul och har inte frågat en enda gång om hur min sambo mått under graviditeten elelr någonting. Hon sa i veckan att hon omöjligtvis blir mormor till detta barnet då jag förklarade att hon inte får särbehandla mina barn, då båda är mina lika mycket juridiskt sett.
Det enda som skiljer är att jag inte burit på den ofödda.
Hon är sur i attityden och pratar aldrig om det. Hon har ställt in sig på att hon inte blir mormor och det känns rakt in i hjärtat. Jag har pratat och förklarat att hon blir det men icke..... Vad ska jag göra??
Hur har ni det, ni som skaffat barn tillsammans som är av samma kön?
Har ni samma problem med den som inte fött barnet. Vad säger dennes föräldrar om att bli mormor till ett barn som inte deras dotter bär på?
Jag tycker detta är jättetråkigt och vår relation förstörs mer och mer...