• Pixxi

Kliar höstblåsor?

Jag har läst mig till att de gör ont, men kliar de?

• Svar på tråden Kliar höstblåsor?
  • Turboplingen

Min dotter fick det konstaterat idag, men hon kliar inte på det.. hon har det på händerna, fötterna och förmodligen på rumpan också

• Pixxi

Hur ser prickarna/blåsorna ut?

Är de små o hårda eller ser de ut som vattkoppor?

Hoppas hon inte är mycket sjuk och att hon kryar på sig fort

• Turboplingen
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:43:07 följande:
    Hur ser prickarna/blåsorna ut?Är de små o hårda eller ser de ut som vattkoppor?Hoppas hon inte är mycket sjuk och att hon kryar på sig fort
    Vattkoppor vet jag inte hur de ska se ut då dottern inte haft det =p
    Men på händerna och fötterna så är det prickar som är rödflammiga runt typ..
    Inte som finnar.. munnen vet jag ej, vill inte peta där för hon har jätte ont =(
    Jätte sjuk är hon inte men det gör verkligen ont i munnen, hon har inte ätit fastföda förutom nån bit ägg och gurka.. Händerna och fötterna besväras hon inte av tack och lov...
  • 1Moonlight1

Dom kliar nog inte, sonen och hans två kompisar fick höstblåsor för bara någon vecka sedan och det kliade inte på någon av dom..

• Turboplingen
    1Moonlight1 skrev 2009-07-29 17:48:23 följande:
    Dom kliar nog inte, sonen och hans två kompisar fick höstblåsor för bara någon vecka sedan och det kliade inte på någon av dom..
    Hur fort gick det över för din son?
  • 1Moonlight1

Han hade dom ca en vecka, han hade på fötter och rumpa, vet inte om han fick i munnen, inget vi märkte av, han åt lite sämre, vet inte om det var blåsor eller om det var ennu en period med lite mat, han har sånna ibland.. Tror flickorna också hade det ca en vecka, dom hade dock i munnen som din dotter. Men en vecka ca sen försvann dom.

• Pixxi

mitt barn har som små röda upphöjningar, nästan som en vårta, den kliar lite och gör ont när man tar på den. På händerna och fötterna och i munnen, i munnen är de som vita blåsor eller knallröda små prickar och ont i halsen.
     Jag misstänker höstblåsor, undrar om det kan vara något annat?

• Turboplingen
    1Moonlight1 skrev 2009-07-29 17:51:35 följande:
    Han hade dom ca en vecka, han hade på fötter och rumpa, vet inte om han fick i munnen, inget vi märkte av, han åt lite sämre, vet inte om det var blåsor eller om det var ennu en period med lite mat, han har sånna ibland.. Tror flickorna också hade det ca en vecka, dom hade dock i munnen som din dotter. Men en vecka ca sen försvann dom.
    Ok.. längtar tills det är över då hon har super ont i munnen =(
    Tog av henne blöjan nu och allt är värre där och sen en stor blåsa mitt i alla prickar... stackarn
  • Turboplingen
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:52:29 följande:
    mitt barn har som små röda upphöjningar, nästan som en vårta, den kliar lite och gör ont när man tar på den. På händerna och fötterna och i munnen, i munnen är de som vita blåsor eller knallröda små prickar och ont i halsen. Jag misstänker höstblåsor, undrar om det kan vara något annat?
    Min bvc sköterska att man vet det direkt när det är händer och fötter och mun..
    Så det låter som det =(
  • 1Moonlight1

Ja kusin min hade det väldigt jobbigt med sina tjejer också, förstår att det är jätte jobbigt för er, framför allt dottern. Du kan testa med alvedon och se om det blir bättre, det vet jag att kusin min gav sina.

• Turboplingen
    1Moonlight1 skrev 2009-07-29 17:56:15 följande:
    Ja kusin min hade det väldigt jobbigt med sina tjejer också, förstår att det är jätte jobbigt för er, framför allt dottern. Du kan testa med alvedon och se om det blir bättre, det vet jag att kusin min gav sina.
    Jo jag tvingad i henne det (hon hatar sprutan), och nu är hon gladare än hon varit på hela dagen.. sen fick hon en glass..
  • 1Moonlight1

Okej, ja glass kan vara bra att ge, det känns nog skönt i munnen då.

• Pixxi
    Turboplingen skrev 2009-07-29 17:57:06 följande:
    Jo jag tvingad i henne det (hon hatar sprutan), och nu är hon gladare än hon varit på hela dagen.. sen fick hon en glass..

finns ju alvedon suppar, de är bra, de verkar snabbare också.

Sa bvc det? Jo, jag misstänkte det Sen läste jag nånstans att det smittar som tusan och att vuxna bara får lite ont i halsen..

• 1Moonlight1
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:52:29 följande:
    mitt barn har som små röda upphöjningar, nästan som en vårta, den kliar lite och gör ont när man tar på den. På händerna och fötterna och i munnen, i munnen är de som vita blåsor eller knallröda små prickar och ont i halsen. Jag misstänker höstblåsor, undrar om det kan vara något annat?
    Ja det är nog höstblåsor..
  • 1Moonlight1
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:59:43 följande:

Sa bvc det? Jo, jag misstänkte det Sen läste jag nånstans att det smittar som tusan och att vuxna bara får lite ont i halsen..
    Ja det smittar verkligen jätte fort :/.
  • Turboplingen
    Pixxi skrev 2009-07-29 17:59:43 följande:

Fast till mig sa hon att vuxna sällan får det =/
    Ja supar finns också men hellst skulle det vara flytande så det kommer direkt på
    blåsorna och bedövar lite
  • 1Moonlight1
    Turboplingen skrev 2009-07-29 18:02:25 följande:
    Fast till mig sa hon att vuxna sällan får det =/Ja supar finns också men hellst skulle det vara flytande så det kommer direkt påblåsorna och bedövar lite
    Det står också att vuxna sällan får det här på internet, vi föräldrar klarade oss när våra hade men min kusins flickors moster som är 22 och hennes kille som är lika gammal vart smittade, dom fick bara i halsen båda två..
  • Tjolantahansson

Min 4månaders kille har precis haft höstblåsor. Han har inte velat ta nappen (kanske pga blåsor i/runt munnen) men det verkar inte som det kliat på honom. Nu har även jag fått och jag vill typ amputera mina händer och fötter så mycket som det kliar. Min sons blåsor blev blåsor snabbt. Mina håller sig liksom ?under? huden, vet inte ifall de kliar mer pga det ????

Svar på tråden Kliar höstblåsor?