Inlägg från: Newbride2008 |Visa alla inlägg
  • Newbride2008

Ont i svanskotan, någon mer?

Sen jag blev gravid så har jag fått så himla ont i svanskotan och jag har inte slagit mig där. Det var samma förra graviditeten innan jag fick missfallet, då fick jag också ont där. Det är värst när jag suttit i en ställning och ska ändra tex från bakåtlutande till framåtlutande eller tvärtom är egentligen värre. När jag ska sätta mig i bilen, eller resa mig därifrån tex. Ibland när jag reser mig så känns det som att jag "tappar" svanskotan, som att det knakar till.

Är det en typ av foglossning eller vad sjutton beror det på? Jag har frågat barnmorskan men hon såg bara ut som ett frågetecken och trodde jag slagit mig fast jag intygade att jag inte gjort det.

Någon mer som lider av detta eller vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Ont i svanskotan, någon mer?
  • Newbride2008

Tack för svar! Det konstiga är att jag har pratat med min barnmorska men hon förstod inte vad det kunde vara som gjorde att jag fick ont i svanskotan. Jag tycker iofs ofta att jag möts med nonchalans inför de frågor jag har hos barnmorskan, det är som att "äh, så är det, du är gravid" ungefär och jag är ingen hypokondriker.

Iamari77:
    Undra varför det försvann och vad det var som gjorde att du hade det från just v.12-20? Jag har haft det i princip sen v.7-8 någongång.

• Newbride2008
    Sazee skrev 2009-07-29 15:29:39 följande:
    Byt barnmorska direkt! Den känslan ska du absolut inte ha!
    Ja kanske, jag har inte haft jättebra upplevelser av barnmorskor faktiskt. Jag blir därför så förvånad när jag ser "Barnmorskorna" på tv och de verkar helt annorlunda och trevliga och vänligt bemötande. Det är som att man inte får några svar på sina frågor känner jag. Jag frågade förra graviditeten om MA var vanligt, för jag hade hört talas om det här på FL och var lite orolig och då sa hon att på 3 år hade hon haft 4 såna fall eller liknande och att det var väldigt ovanligt. Sen får jag veta att det är den vanligaste orsaken till missfall (?) Sen fick jag ju dessutom ett MA tillråga på allt...
    När jag sa att jag mådde illa på kvällarna av att jag hade trög mage så sa hon bara att det inte gick att göra något åt det, bara äta små portioner ofta vilket jag redan gör utan att det hjälper. *suck*
  • Newbride2008
    Ofir1 skrev 2009-07-29 15:37:56 följande:
    Det hade jag med och nu har jag en svans. Vet inte vad det berodde på, men nu jag har blivit ganska fäst vid den.
    Hahaha
    Aj då, kanske borde vara ännu mer orolig?
  • Newbride2008
    Ofir1 skrev 2009-07-29 15:50:55 följande:
    Nädå, den är ganska söt. Fast du får jobba på hållningen för den är inte så bekväm att sitta på i soff-potatis-ställning.
    Den ställningen har jag sällan, hur är det med kontors-stols-ställningen?

Nej, nu blev det här en sandlådstråd, det är faktiskt ett seriöst problem.

• Newbride2008
    Ofir1 skrev 2009-07-29 16:14:01 följande:
    Vi återgår till ämnet.En sjukgymnast sa att det kunde göra ont i svanskotan när bäckenett förändras under en graviditet. Redan innan min blev en svans (för jag var ärlig) var den väldigt utstickande (och lite sned). Så efter graviditet och förlossning så blev den ännu mer utstickande. Jag har numera inte ont i den förutom om jag sitter på den.Hur sitter din?
    Menar du allvar? Här är jag helt oupplyst, jag hade ingen aning om att man kunde råka ut för det? Jag har inte ens undersökt den möjligheten, men nu när jag känner efter så känner jag ingen utstickande svanskota iaf. Hur kommer det sig att man aldrig stött på det förut?
  • Newbride2008
    Fossa skrev 2009-07-29 17:27:14 följande:
    Japp. Jag fick också ont i svanskotan min förra graviditet och den gör fortfarande ont från och till. Min bm fattade inte heller vad det var men efter att ha pratat med andra förstår jag att det är ett vanligt foglossningssymptom.
    Ok, skönt ändå att höra att man inte är ensam om detta
Svar på tråden Ont i svanskotan, någon mer?