• Ofir1

Ont i svanskotan, någon mer?

Det hade jag med och nu har jag en svans. Vet inte vad det berodde på, men nu jag har blivit ganska fäst vid den.

• Ofir1

Nädå, den är ganska söt. Fast du får jobba på hållningen för den är inte så bekväm att sitta på i soff-potatis-ställning.

• Ofir1

Vi återgår till ämnet.

En sjukgymnast sa att det kunde göra ont i svanskotan när bäckenett förändras under en graviditet. Redan innan min blev en svans (för jag var ärlig) var den väldigt utstickande (och lite sned). Så efter graviditet och förlossning så blev den ännu mer utstickande. Jag har numera inte ont i den förutom om jag sitter på den.

Hur sitter din?

• Ofir1
    Newbride2008 skrev 2009-07-29 20:22:08 följande:
    Menar du allvar? Här är jag helt oupplyst, jag hade ingen aning om att man kunde råka ut för det? Jag har inte ens undersökt den möjligheten, men nu när jag känner efter så känner jag ingen utstickande svanskota iaf. Hur kommer det sig att man aldrig stött på det förut?
    Ja alltså, den är ju inte så att jag kan vifta på den precis och den är jätte liten. Står jag rätt upp så synd den knappt alls, men när jag lutar mig frammåt så sticker den ut lite. Jag har inte stött på någon annan med samma "problem" men min systers svanskota är likadan som min innan jag fick barn så vi får väl se vad som händer med henne när hon får barn. En anledning till att det säkert inte är så vanligt är att en del med utstickande svanskotor säkert har lite mer hull än jag. Mitt bmi är 17 så jag har ju inte så mycket fett att bädda in den i.  Min sjukgymnast trodde att jag brutit den i samband md förlossningen, men jag kände ju av den innan och hade inte ont efteråt så det håller inte riktigt.
Svar på tråden Ont i svanskotan, någon mer?