140 i hjärtljud .Flicka eller pojke?
Min bebis hade 140 hjärtslag/minut. Tyder det på flicka eller pojke? Vet ni någon som har fått en flickbebis med låga härtljud under kontroller? har hört att flickbebisar har höga härtljud oftast.
Min bebis hade 140 hjärtslag/minut. Tyder det på flicka eller pojke? Vet ni någon som har fått en flickbebis med låga härtljud under kontroller? har hört att flickbebisar har höga härtljud oftast.
ingen aning min Pluppis hade oxå det så jag är oxå nyfiken
Enligt skrocket är det tjej över 140 tror jag. Daniel låg över 140 hela tiden
min tjej hade omkring 138 i hjärtljud - vanligast är att killar har lägre puls, men då ska det vara nere vid 120, och tjejer är uppe vid 150, allt mellan kan vara vilket som. Sa min BM.
Själv har jag en vilopuls på 47, så trots att alla gissade på kille var jag helt säker på att jag bar på en tjej
antal hjärtslag/min varierar ju beroende på vad barnet gör när man mäter... första ggn vi mätte va det 122... gången efter 145 i senare v178... mätte 4 ggr/dag på slutet o det kunde variera från 60 till 180 inom loppet av en halvtimme ibland, helt inom ramen för att vara normalt
vår bebis hjärtljud har legat på över 150 de båda ggr vi kollat, men jag vet inte om det är en tjej eller kille. återstår att se... tror inte på att det skulle skilja så jättemycket mellan killar och tjejer, det är nog snarare individuellt och situationsberoende. men det är ju kul att spekulera!
Med första dottern låg hjärtljuden kring 140 och med min andra dotter låg dom över 150 hela tiden.
Hjärtljuden beror på hur aktiv din bebis är precis när man mäter.
Sover h*n så är det ju lägre än när h*n sprattlar runt..
Jag har en pojk sedan tidigare och han hade runt 150-160 i början men sedan så gick det ner till 140-130 på slutet. Min bm sa att det generellt är så att fler flickor än pojkar har höga hjärthjud.Kunde därför vara skoj att höra om det är någon som har en flickbebis eller väntar som har lite lägre.
min pojke låg alltid på 160 :)
Jag har en tjej och en kille och bägge har legat runt 140.