• Flizan30

140 i hjärtljud .Flicka eller pojke?

Min bebis hade 140 hjärtslag/minut. Tyder det på flicka eller pojke? Vet ni någon som har fått en flickbebis med låga härtljud under kontroller? har hört att flickbebisar har höga härtljud oftast.

• Svar på tråden 140 i hjärtljud .Flicka eller pojke?
  • Sophie82

våra flickors hjärtan låg alltid på 140-144..nån gång på 150.
    Det e egentligen skrock det där..beror helt på hur aktiv barnet e då de lyssnar. Men visst e det kul att gissa lite

• Melle85

Jag har en tjej i magen, hennes hjärtljud har legat på 152,156 och nu senast på 160. Jag älskar skrock...och tror väl lite på det oxå

• Peppi

Jag frågade min BM om det där och hennes svar var att men inte på enstaka tillfällen kan säga vad för kön det blir. Däremot om man kopplar upp mamman/bebisen på CTG, följer kurvan och ser att det överlag är en hjärtfrekvens på 140 eller under så kan man till 75% säkerhet säga att det blir en pojke och vice versa. Intressant!

• kulapåmagen

jag var å lyssna idag.. å hjärtljuden låg på 158.. tyder de på en tjej då??

• Lorelei

peppi - Jag låg med ctg-dosa på magen fyra gånger om dagen under en veckas tid på bb månaden innan lillkillen kom och han låg konstant över 140 Mättes sedan två gånger i veckan fram till förlossningen... trots hjärtljud och ul i v. 36, 38 o 40 som tyddes som tjej så kom en liten kille *hihi*

• Peppi

Lorelei!
    Då tillhörde väl hon de där 25% som "avviker" från normen...;o)

• Lorelei

han gjorde nog det Han som skulle ha varit en Linnéa men blev en Daniel

• pregnant

Har hört att om hjärtljuden ligger över 140 spm så är det en tjej......
    Men det ska man inte tro på för jag vet töser som haft över 140 och pojkar över 150.....

• MiaMitisen

jag ha haft hjärtljud mellan 142 och 152.. e det en dubbelkönad då??

• pregnant

Menar såklart att pojkar har under 140.

• kulapåmagen

enligt min bm så e det välsdigt vanligt att flickors hjärtljud inte sjunker unger 145.. och att de vanligast ligger mellan 150-160..

Svar på tråden 140 i hjärtljud .Flicka eller pojke?