Dags för Royal Jelly
Tänkte börja första kuren med bidrottningsgele. Någon annan med samma plan som vill följas åt?
Tänkte börja första kuren med bidrottningsgele. Någon annan med samma plan som vill följas åt?
Jag börjar idag... vågar man hoppas att detta ska fungera?
Åt denna månad... Fick ingen äl sooom vanligt :(
Hoppas det går bättre för er!
Har du ingen alls Nennie?
Yes please jag är med! Jag började igår i slutet av mensen. Min verkar vara annorlunda än er dock. Det ser ut som flytande honung och har honung i sig. En tesked hade 570 mg eller nåt sånt i sig men hur mycket ska man ta om dagen? Jag tänkte ta 2 tsk om dagen vilket blir cirka 1200 mg men är det för mycket eller för lite? Vet någon hur mycket man ska ta för bästa resultat?
Man ska ta den tills man får äl väl? För mig blir det dock nästan 3-4 veckor för jag brukar inte få äl förrän dag 23-28 nånting.
Ska det räcka med att ta det en månad eller måste man ta det varje månad?
Hmm, jag är verkligen ingen expert men vad jag förstår (av några timmars googlande ;) ) kan man få resultat redan första månaden. Jag köpte Apiforce och på den burken står det att man ska ta en kapsel varje morgon innan frukost och en kapsel innehåller 200 mg, så det låter lite mycket med 1200 mg tycker jag. Det står även på min burk att "doseringen bör inte överskridas".
Ja, jag tänker äta fram t.o.m ägglossningen är därefter göra ett uppehåll till nästa mens början OM det nu inte lyckas på direkten hoppas, hoppas, hoppas!!!
Oj, det var stor skillnad.
Är det själva RJ som är 200 mg på din burk? Innehåller din nåt annat? Min är bara rj och honung.
Nu ska vi se, min innehåller sojaolja, gelatin, bidrottningelé, glycering, lecthin, vatten, gult bivax och silca gel och sedan står det att varje kapsel innehåller 67 mg frystorkat Gelé Royal, vilket ska motsvara 200 mg färsk GR.
Så trist Nennie, det gör ju inte det hela enklare om man nu inte ens har någon ägglossning. Jag har ägglossning varje månad ("äggviteflytningar", ont och utslag på stickan), men vi får ändå inte till det... Min tanke nu med gélen är att kanske förbättra mängden ägg eller kanske kvalitén. Ja, va fan gör man inte.