Dags för Royal Jelly
Tänkte börja första kuren med bidrottningsgele. Någon annan med samma plan som vill följas åt?
Tänkte börja första kuren med bidrottningsgele. Någon annan med samma plan som vill följas åt?
Mina kapslar ligger på 1000 mg. Man kan välja allt mellan 200-2000. Dom rekomenderar inte att äta 2000 kapslarna flera månader i sträck, utan kanske bara en månad. Därför valde jag 1000 kapslarna. Så 1200 tycker jag inte låter aldeles för mycket. Så länge du har någorlunda koll så att du inte äter dom för länge, utan pausar nån månad då och då.
Oj, vad förvirrande det blev.
Jag kör på två gånger om dagen den här månaden och ser vad som händer helt enkelt. Jag kanske hoppar över två doser någon dag ibland och bara tar en beroende på hur det känns.
Igår hade jag lite som mensvärk vilket var konstigt för mensen hade precis slutat och jag hade tagit rj i två dagar bara. Sammanträffande?
Vad intressant! Var köper man bidrottningsgelé??
På internet eller i en hälsokostaffär.
Tack! Och när är det läge att påbörja en "kur"? Bör jag vänta in nästa mens eller spelar det ingen roll?
Mathilda My skrev 2009-08-10 16:18:22 följande:
Hmmm.. har också en burk gelé med 200mg där man endast ska ta en tablett om dagen. Tar jag för lite då?
Hur går det för alla?
Hade mens i 6 dar, sen försvann den ett par dar och nu är den tillbaka... så brukar det inte bli för mig så jag tror det är bidrottningsgelen som ställer till det... Men jag tror det kan bli bra iaf. Måste bara vänta och se när jag får ÄL! :) Har ju hört att gelen kan korta ner cykeln om man har lång och oregelbunden.
*hoppas*
Hoppas att det bli bra för dig helle82! Jag har ätit sedan min senste mens och jag har ägglossning nu. Har hittills inte märkt någon direkt skillnad, men vi får väl se om så där en 14 dagar... HOPPAS!!!