• Anonym

kliar i halsen /svårt att andas

Min hals kliar och det känns väldigt obehagligt. Som jag får svårt att andas ungefär inte jätte allvarligt. Dvs det känns påverkat men inte så att jag inte får någon luft.
    Vad kan det vara? Har troligen astma men då vid ansträgning. Det har dock blivit mycket värre senaste tiden. Har fått medicin men den tar jag bara när det behövs dvs efter att jag sprungit eller liknande?

• Svar på tråden kliar i halsen /svårt att andas
  • Callistrate

Det låter som om du är allergisk mot någonting. Kontakta VC så kan de testa allergier.

• Anonym
    Callistrate skrev 2009-07-29 23:56:14 följande:
    Det låter som om du är allergisk mot någonting. Kontakta VC så kan de testa allergier.
    Brukar det ge sådana symptom? Jag kanske får överväga det, men VC har inte tid på några månader...
  • blinkalilla

Allergi låter det som, allergier visar sig främst i form av klåda och svullnad.
    Boka tid på vc och kolla upp det.

• Anonym

Som sagt så är det någon månads tid i kö. När jag ville ha en astmakontroll så vägrade de boka en tid med hänvisning att det inte fanns några kvar. Åter kom om någon vecka och se om det finns någon längre fram...
    Då kanske jag ska nämna att 1177 tyckte det var rätt allvarligt.Istället fick jag gå till en läkare samma kväll. Och det här är ju klart mindre allvarligt så jag kan nog bara drömma om att få en tid.

• blinkalilla

Vet du vad....ibland får man överdriva lite för att få komma till en läkare.
    Annars kan det hända att man inte blir tagen på allvar.

• Anonym
    blinkalilla skrev 2009-07-30 12:42:44 följande:
    Vet du vad....ibland får man överdriva lite för att få komma till en läkare. Annars kan det hända att man inte blir tagen på allvar.
    mmm jag har märkt det. men "svårt att andas" tycker jag borde räcka men...
  • ENAOLINE

när jag äter exempelvis äpplen, då kliar det i halsen, svullnar och jag känner att jag inte får luft...

• blinkalilla
    ENAOLINE skrev 2009-07-30 13:36:07 följande:
    när jag äter exempelvis äpplen, då kliar det i halsen, svullnar och jag känner att jag inte får luft...
    Äpplen kliar men du kan dricka äppeljuice eller hur?
    Sån e min bror också, han har allergi mot i stort sett alla frukter men juicen går bra att dricka.
  • ENAOLINE
    blinkalilla skrev 2009-07-30 13:41:24 följande:
    Äpplen kliar men du kan dricka äppeljuice eller hur? Sån e min bror också, han har allergi mot i stort sett alla frukter men juicen går bra att dricka.
    jo juice kan jag dricka.
  • ENAOLINE

kliar även när jag äter råa morötter, men när de tillagas (kokas, grillas) då kan jag äta dem, likaså med äpple...

Svar på tråden kliar i halsen /svårt att andas