Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

kliar i halsen /svårt att andas

Om du har svårt att andas ska du på en gång ta din astma medicin den som är luftrörsvidgande.
    Har du zyrlex hemma eller betapred så ta det, det stoppar allergireaktionen i kroppen.

DIREKT!!!

Sedan kan du ju börja fundera på vad som du har reagerat på, nyklippta gräsmattor, parfym något du ätit osv.
    Sedan försöker du i möjligaste mån undvika detta.

Så här är det att ha astma, ibland uppkommer det nya saker man reagerar mot, då gäller det att vara försiktig.
    Du kan kontrollera om det var det du trodde genom att utsätta dig för detta en gång till men sedan vet du och då undviker du detta.

Att ha astma är ingen dans på rosor och du bör alltid vara uppmärksam på förändringar.

• Anonym (C)

Att ha astma är ingen dans på rosor och du bör alltid vara uppmärksam på förändringar

.... och självklart om du är allergisk också

• Anonym (C)

Då tänker jag kalla dig korkad, har man svårt att andas så är det medicin som gäller.
    Men det är upp till dig.

Tycker du då ska ta och lära dig lite om vad som händer i luftstrupen lite mer faktamässigt alltså och om astma. Då kanske du tänker till en gång extra när du tvekar att ta luftrörsvidgande.

En liten fråga bara, hur mycket är akut?

Är det när du får svårare att andas eller måste du bli blå i ansiktet först?

• Anonym (C)

Oj ursäkta ... märkte efter jag postade inlägget att jag låter väldigt aggressiv. Det var inte min mening =(

Svar på tråden kliar i halsen /svårt att andas