• Anonym (ARG!)

Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?

Jag orkar snart inte med dessa sjuka reaktioner och sättet min sambo behandlar mig på. Problemet är detta, när han gör eller beter sig på sätt som sårar eller gör mig ledsen är påföljande reaktion hos honom att göra allt värre. ANtingen genom aggressionsutbrott eller att driva grälet vidare trots att han någonstans måste inse att han gjort fel. 

Detta får mig att tappa tron på att vårt 6-åriga förhållande någonsin ska fungera då den enda lösningen är att jag inte visar min ilska och lägger band på mig vilket inte känns något vidare för självkänslan.
    Det kan vara att han går på krogen och dricker öl istället för att komma hem efter jobbet som planerat, istället för att då komma hem när jag är arg stannar han ute till sent eller tills pengarna är slut.
    Eller för att ta ett exempel nu inatt. Jag ville sova vid 24 men han sitta uppe och lyssna på  musik i hörlurarna. Vaknar av att det skramlar och för liv i köket vid 2.30, han är uppe och gör smörgåsar och har tappat något. Istället för att gå till mig och säga förlåt, somna om du, istället börjar han skrika -Fan! Jag visste det! Nu är allt förstört!! 
    Behöver jag säga att jag blev klarvaken och inte kunde somna om? Försökte ta upp detta nu på morgonen och bråket är bara ett faktum. 
    Vad är "felet"? Någon som känner igen situationen från någon sida? 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 12:19
    Jag menar sambo - är så arg att jag inte kan stava.

Du som är som min sambo - jag är lika intresserad av ditt svar!
  • Svar på tråden Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?
  • Anonym

Jag har inte läst hela tråden men kan säga att min sambo är likadan TS han får tokspel på ALLT o jag ska bara vara tyst o inte säga ngt alls han har han har alltid rätt o jag har allllltid fel enligt honom så de är "bara" att säga förlåt o svälja stoltheten....

• Anonym

Anonym (ARG!) skrev 2009-07-31 12:07:29 följande:

Jag begriper det. Men att bryta upp är inte bara så där. 
    Vi ha länge försökt skaffa barn ihop, såhär i efterhand är det lätt att säga att jag borde lämnat och försökt hitta en annan blivande pappa men jag har haft sådan ålderspanik och nu är det verkligen på håret att det kanske går så det är mitt enda alternativ. Jag kan klara mig ensam med barnet sedan ifall det inte blir bättre. Men jag vill inget annat än att få bli mamma!
    Så medan du inte står ut med honom så gör du ändå valet att låta honom bli pappa till ditt barn?
    Det DU inte orkar ska du tvinga på ett barn, för vet du, om ni har barn ihop så blir du ALDRIG av med honom,

Snälla snälla, använd hjärnan!
  • idiblon

Det är alltid så bekymmersamt när man läser i sådanahär trådar. Folk skriver av sig, men vad blir resultatet? Att de får ny ork att stanna kvar i något riktigt uselt och aldrig kommer ur det, eller att de får styrka att ta sig loss för ett bättre liv... Det är ju bara att hoppas på sistnämnda, men allt för ofta är det väl det första som sker.

• Anonym
    ananaz skrev 2009-07-31 12:02:50 följande:
    .....Kom o tänka på en annan sak också nu, våran (min) hund är rädd för honom. Han har skrikit o gapat på henne, sliti henne i nackskinnet när hon inte gjort som han sagt. Nu lyder hon hans minsta vink o han tycker att det är skit kul!!I somras åt han en isglass o tänkte ge henne det sista som var kvar, visst, tanken var god för det var jättevarmt ute. Men hon är gammal o har förmodligen hål i tänderna o det isar väl så hon vägrade slicka upp glassen som hde smält i hans hand . Han blev skitsur så han tog o strök av sej glassen på hennes huvud o sa att ja, vill du inte slick av min hand så ...-o DU håller käft sa han till mej.Fan jag skulle kunna ta livet av mej för att slippa detta förhållande...
    Stackars lilla hund. Hon kan inte försvara sig utan det är DIN sak att se till att hon har det bra. Plågar han henne så är det nästan bättre att du lämnar henne till nån som kan se till att hon inte behöver bli misshandlad.

Du behöver inte ta livet av dig för att slippa honom.

1. öppna dörren
    2 gå
    3 se dig aldrig om
  • Anonym (ARG!)
    idiblon skrev 2009-07-31 12:28:37 följande:
    Det är alltid så bekymmersamt när man läser i sådanahär trådar. Folk skriver av sig, men vad blir resultatet? Att de får ny ork att stanna kvar i något riktigt uselt och aldrig kommer ur det, eller att de får styrka att ta sig loss för ett bättre liv... Det är ju bara att hoppas på sistnämnda, men allt för ofta är det väl det första som sker.
    Förmodligen är det kanske så.
    För mig vore det en hjälp att få råd av någon i samma sits som lyckats vända det, eller någon som är som min sambo och kan ge tips på hur man kan få personen ifråga att tänka om och jobba med sig själv. 
  • ananaz

Jag vet inte vart jag ska ta vägen..syrran pratar jag inte ned längre, vi har för många olika åsikter om allt. Morsan är på ett vårdhem. Så...??

• idiblon

Anonym (ARG!) skrev 2009-07-31 12:30:58 följande:

Jag förstår det. Känns som att det inte finns så många sådana, tyvärr. Kanske av den anledningen att det nästan är helt omöjligt...
  • idiblon
    ananaz skrev 2009-07-31 12:36:26 följande:
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen..syrran pratar jag inte ned längre, vi har för många olika åsikter om allt. Morsan är på ett vårdhem. Så...??
    Kan du inte vara själv?
  • ananaz

Vi har hus ihop o lån osv...han planerar lgh ( i det tysta) jodå visst kan ja va själv bara jag får ihop till huslånen. O byta lås i dörren.

• idiblon
    ananaz skrev 2009-07-31 12:42:52 följande:
    Vi har hus ihop o lån osv...han planerar lgh ( i det tysta) jodå visst kan ja va själv bara jag får ihop till huslånen. O byta lås i dörren.
    Vadå, kan inte du flytta till lägenhet?
Svar på tråden Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?