Vad f-n är fel på hur min sambos reagerar?
Jag orkar snart inte med dessa sjuka reaktioner och sättet min sambo behandlar mig på. Problemet är detta, när han gör eller beter sig på sätt som sårar eller gör mig ledsen är påföljande reaktion hos honom att göra allt värre. ANtingen genom aggressionsutbrott eller att driva grälet vidare trots att han någonstans måste inse att han gjort fel.
Detta får mig att tappa tron på att vårt 6-åriga förhållande någonsin ska fungera då den enda lösningen är att jag inte visar min ilska och lägger band på mig vilket inte känns något vidare för självkänslan.
Det kan vara att han går på krogen och dricker öl istället för att komma hem efter jobbet som planerat, istället för att då komma hem när jag är arg stannar han ute till sent eller tills pengarna är slut.
Eller för att ta ett exempel nu inatt. Jag ville sova vid 24 men han sitta uppe och lyssna på musik i hörlurarna. Vaknar av att det skramlar och för liv i köket vid 2.30, han är uppe och gör smörgåsar och har tappat något. Istället för att gå till mig och säga förlåt, somna om du, istället börjar han skrika -Fan! Jag visste det! Nu är allt förstört!!
Behöver jag säga att jag blev klarvaken och inte kunde somna om? Försökte ta upp detta nu på morgonen och bråket är bara ett faktum.
Vad är "felet"? Någon som känner igen situationen från någon sida?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 12:19
Jag menar sambo - är så arg att jag inte kan stava.
Du som är som min sambo - jag är lika intresserad av ditt svar!