Min älskare vill lämna sin fru för mig....
Jag har under 1½ års tid träffat en gift man, det var aldrig min intention att det skulle bli så men jag blev fullkommligt hals över huvud förälskad och kär i honom.
Det har så klart varit rätt jobbigt men ändå underbart, för jag älskar honom verkligen. I början var han tydlig med att han inte skulle lämna sin fru och jag var inställd på att få det jag kunde. Men med tiden har han blivit kär även han och nu har han sagt att han vill skilja sig och leva med mig på riktigt.
Tanken är svindlande, jag blir varm och lycklig av att tänka på det, att få ha honom alltid och att han aldrig ska behöva gå hem.
Men...hur sjutton kan jag lita på en man som varit otrogen mot sin fru? Vad är det som säger att han inte skulle vara otrogen mot mig när allt med mig går in i slentrian och blir "tråkigt" med mig också? För det blir det ju förr eller senare. När livet börjar handla mer om att få i hop vardagen med allt som den innebär så är jag kanske inte lika spännande längre?
Han har tre rätt stora barn (10,12 och 14) och jag har ett barn på 5. Hur sjutton ska det gå med hans ungar och mig? De kommer ju hata mig och tycka att jag tagit deras pappa från deras mamma. :(
Visst, det skulle man kunna lösa genom att han flyttade och bodde själv ett tag och sedan flyttade i hop med mig, men i den stad vi bor i så är det inte så enkelt med boende och han har inte råd att flytta själv då han skulle vara tvugen att köpa något och i hans stadsdel är det allt annat än gratis. I hop skulle vi däremot ha råd att köpa en lägenhet.
Nu sitter jag här, men en jätteångest och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till... Å ena sidan blir jag ju överlycklig och det är det här jag egentligen har väntat på under all tid, å andra sidan blir jag livrädd...
Jag vet att många av er kommer reagera på att jag har i hop det med en gift man, men om det är det ända ni kan skriva och skälla på mig över...låt bli.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 14:27
Han har berättat allt om oss för sin fru och sina barn och han flyttat, han har bosatt sig i sin mors lägenhet som står tom den mesta tiden då hon jobbar utomlands.
Detta gjorde han innan jag gav ett svar om jag ville satsa på oss eller ej vilket känns skönt på ett sätt, för det innebär att han vill lämna sin fru ändå.
Just nu vet jag egentligen inte vad som händer, fick reda på detta i går kväll.