Tringeldrama
En smart sak som min mamma jämt har sagt är "så som manen behandlar ex och sin mamma så kommer han att behandla dig" Så du kanske ska vara glad att han behandlar henne skjyst, även om hon har valt att vara ensamstående så har hon ju inte valt att inte ha en pappa till barnet, det är inte samma sak. Om han ville ha henne så skulle han inte vara med dig, det lär ju försvåra hans chanser att komma tillbaka till henne i sånt fall.
Men tänk på att du är ung och att du kommer att ställas inför saker som inte många i din ålder behöver ta tag i än på många år. Käner du så här nu så kommer det inte bli lättare när bebisen kommer det är då han verkligen kommer att behövas där.
Vore jag 17 år så skulle jag nog tänka att det går fler tåg, det finns fler killar med mindre bagase (stavas?) Du kommer att bli sårad flera gånger av det här och känna dig övergiven, jag menar om du redan känner som du gör och det kommer bli värre.
Om du väljer att gå vidare så kommer det göra ont en kort stund, väljer du att stanna så kanske du kommer att dra ut på det jobbiga och bara bli mer sårad