• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • Anonym

Gå vidare med ditt liv, ham kommer alltid sätta barnet och henne först.

• MrsAssault

Han är säkert glad att bli pappa. Behöver inte betyda att han inte vill ha dig. Men vad vet jag, fråga honom.

• Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 10:46:20 följande:
    Gå vidare med ditt liv, ham kommer alltid sätta barnet och henne först.
    Kommer han att sätta sitt ex på första plats :S?
  • Anonym (lisa)

Vad är det du inte förstår? Han är snäll mot henne för att de alltid kommer behöva ha kontakt med varandra nu när de ska få barn tillsammans.
    Han köper kläder till sitt blivande barn - inte till blivande mamman hoppas jag?

Eller är det pga att han inte vet om han är pappan du undrar?

Han tar väl det säkra före det osäkra och vill inte missa förlossningen IFALL det skulle vara han som är pappan.

Så fort bebis är född så kommer han få veta om det är han som är pappan.

Om du ska stanna eller ej kan jag ej svara på dock, men om du har problem med detta redan nu så kanske du ska fundera lite till .......

• Miss Sweetie

Anonym (lisa) skrev 2009-07-31 10:50:18 följande:

Vad är det du inte förstår? Han är snäll mot henne för att de alltid kommer behöva ha kontakt med varandra nu när de ska få barn tillsammans.Han köper kläder till sitt blivande barn - inte till blivande mamman hoppas jag?Eller är det pga att han inte vet om han är pappan du undrar?Han tar väl det säkra före det osäkra och vill inte missa förlossningen IFALL det skulle vara han som är pappan.Så fort bebis är född så kommer han få veta om det är han som är pappan.Om du ska stanna eller ej kan jag ej svara på dock, men om du har problem med detta redan nu så kanske du ska fundera lite till .......
    Är rädd att hamna på sidan av.. att han inte har tid att umgås med mig.. Han ska visa sitt barn med mamman för hans familj och släkt och jag inte får närvara för mamman. Varför är han då snäll mot henne eftersom hon lämnade honom när hon blev gravid, då har hon ju valt att vara ensamstående.. Kan någon ens sätta sig in i min sits?
  • Anonym (lisa)

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:00:42 följande:

Anonym (lisa) skrev 2009-07-31 10:50:18 följande:
    Är rädd att hamna på sidan av.. att han inte har tid att umgås med mig.. Han ska visa sitt barn med mamman för hans familj och släkt och jag inte får närvara för mamman. Varför är han då snäll mot henne eftersom hon lämnade honom när hon blev gravid, då har hon ju valt att vara ensamstående.. Kan någon ens sätta sig in i min sits?
    Men även om hon valt att vara ensamstående så KAN hon inte välja bort barnets pappa.

Du kanske inte behöver vara med just när barnet ska visas upp för hans familj i början, men när det har gått en tid och han kan ha sitt barn själv (utan mamman närvarande) så kan du såklart vara med.
  • Miss Sweetie

Anonym (lisa) skrev 2009-07-31 11:06:40 följande:

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:00:42 följande:
    Men även om hon valt att vara ensamstående så KAN hon inte välja bort barnets pappa.Du kanske inte behöver vara med just när barnet ska visas upp för hans familj i början, men när det har gått en tid och han kan ha sitt barn själv (utan mamman närvarande) så kan du såklart vara med.
    Därför hoppas jag att han inte är pappan.. jag är nog inte redo för det här.. han är ju rädd att jag ska lämna honom för det här. Men jag får göra det som är bäst för mig då att lämna honom och flytta hem, så får han göra vad han vill
  • Mittilvet

Pys därifrån är mitt tips.

Kort, koncist och det kommer underlätta resten av ditt liv, vill du det till trots stanna önskar jag dig bara lycka till.

• Miss Sweetie
    Lajkie skrev 2009-07-31 11:15:52 följande:
    Är du oxå gravid eller?
    Nej! Jag är för ung och har sista året i gymnasiet. Vill ha sen men just nu ser det inte ut att bli något med nuvarande pga detta:/
Svar på tråden Tringeldrama