• Miss Sweetie

Tringeldrama

Jag har ett stort problem just nu...
    Jag är tillsammans med min sambo sedan 6 månader tillbaka. Innan vi blev tillsammans nämnde han, att hans ex är gravid och han vet inte om han är pappa till det. Jag accepterade de för det skulle ändå dröja ett tag tills barnet kom.

Nu kan barnet komma när som helst och dom två smsar varandra varje dag. Jag förstår inte varför han är så glad och snäll mot henne p.g.a att hon lämnade han när hon blev gravid. Hon har redan bett han handla kläder m.m. Han ska till och med vara med på förlossningen och jag förstår inte varför!?
    Och jag vet inte hur jag ska hantera det här. Det är väldigt svårt med tanke på att jag är en mycket svartsjuk person, har sista året i gymnasiet och jag är bara 17 år. Är jag för ung att hantera det här? Och min sambo är rädd att jag ska lämna han för det här?

SNÄLLA behöver råd och stöd hur jag ska göra detta! Innan barnet kommer!

• Svar på tråden Tringeldrama
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 10:46:20 följande:
    Gå vidare med ditt liv, ham kommer alltid sätta barnet och henne först.
    Kommer han att sätta sitt ex på första plats :S?
  • Miss Sweetie

Anonym (lisa) skrev 2009-07-31 10:50:18 följande:

Vad är det du inte förstår? Han är snäll mot henne för att de alltid kommer behöva ha kontakt med varandra nu när de ska få barn tillsammans.Han köper kläder till sitt blivande barn - inte till blivande mamman hoppas jag?Eller är det pga att han inte vet om han är pappan du undrar?Han tar väl det säkra före det osäkra och vill inte missa förlossningen IFALL det skulle vara han som är pappan.Så fort bebis är född så kommer han få veta om det är han som är pappan.Om du ska stanna eller ej kan jag ej svara på dock, men om du har problem med detta redan nu så kanske du ska fundera lite till .......
    Är rädd att hamna på sidan av.. att han inte har tid att umgås med mig.. Han ska visa sitt barn med mamman för hans familj och släkt och jag inte får närvara för mamman. Varför är han då snäll mot henne eftersom hon lämnade honom när hon blev gravid, då har hon ju valt att vara ensamstående.. Kan någon ens sätta sig in i min sits?
  • Miss Sweetie

Anonym (lisa) skrev 2009-07-31 11:06:40 följande:

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:00:42 följande:
    Men även om hon valt att vara ensamstående så KAN hon inte välja bort barnets pappa.Du kanske inte behöver vara med just när barnet ska visas upp för hans familj i början, men när det har gått en tid och han kan ha sitt barn själv (utan mamman närvarande) så kan du såklart vara med.
    Därför hoppas jag att han inte är pappan.. jag är nog inte redo för det här.. han är ju rädd att jag ska lämna honom för det här. Men jag får göra det som är bäst för mig då att lämna honom och flytta hem, så får han göra vad han vill
  • Miss Sweetie
    Lajkie skrev 2009-07-31 11:15:52 följande:
    Är du oxå gravid eller?
    Nej! Jag är för ung och har sista året i gymnasiet. Vill ha sen men just nu ser det inte ut att bli något med nuvarande pga detta:/
  • Miss Sweetie
    Mittilvet skrev 2009-07-31 11:16:42 följande:
    Pys därifrån är mitt tips.Kort, koncist och det kommer underlätta resten av ditt liv, vill du det till trots stanna önskar jag dig bara lycka till.
    varför pysa iväg? Kommer detta förstöra mina drömmar för framtiden och min skolgång?
  • Miss Sweetie
    vampyria2 skrev 2009-07-31 11:23:34 följande:
    En smart sak som min mamma jämt har sagt är "så som manen behandlar ex och sin mamma så kommer han att behandla dig"  Så du kanske ska vara glad att han behandlar henne skjyst, även om hon har valt att vara ensamstående så har hon ju inte valt att inte ha en pappa till barnet, det är inte samma sak.  Om han ville ha henne så skulle han inte vara med dig, det lär ju försvåra hans chanser att komma tillbaka till henne i sånt fall.Men tänk på att du är ung och att du kommer att ställas inför saker som inte många i din ålder behöver ta tag i än på många år. Käner du så här nu så kommer det inte bli lättare när bebisen kommer det är då han verkligen kommer att behövas där.Vore jag 17 år så skulle jag nog tänka att det går fler tåg, det finns fler killar med mindre bagase (stavas?) Du kommer att bli sårad flera gånger av det här och känna dig övergiven, jag menar om du redan känner som du gör och det kommer bli värre.Om du väljer att gå vidare så kommer det göra ont en kort stund, väljer du att stanna så kanske du kommer att dra ut på det jobbiga och bara bli mer sårad
    Tack för tipset! Därför tänker jag vänta och se om det är hans barn först och främst för han är verkligen speciell
  • Miss Sweetie
    Lajkie skrev 2009-07-31 11:28:45 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:21:26 följande:
    Ok, va in på din sida och de såg ut så i din gästbok... måste ha läst fel! =) Sorry
    Hahah jag trodde jag var gravid ett tag:P men tydligen är det omöjligt:P
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:30:34 följande:
    Att bli pappa är ju något otroligt stort! Visst att mamman till barnet lämnade honom men det e ju trots allt mamman till hans barn (om han nu är pappan). Var glad att din kille är ansvarsfull och ser detta som något stort, det skulle du ju vilja att han gjorde om du födde hans barn, eller hur? Det är inte alltid lätt att ha en partner som har barn. Om du inte kan stötta honom i hans roll som pappa så kanske du inte är mogen för detta. Som sagt så kommer trots allt barnet vara det viktigaste för honom. Men om du väljer att stanna kvar så satsa på det, det är underbart att vara en del av ett barns liv även om det är genom att vara bonusförälder.
    Jag vill verkligen vara med han och jag har inget emot barn heller! Älskar barn! Men jag är rädd att han kommer dansa efter mammans pipa. Att han ska sitta åka hämta barnet när han ska ha det. Han ska handla allting osv. Hon verkar vara en bestämd tjej som gärna bestämmer. Har inget emot henne eftersom jag inte har träffat henne och det måste jag om han är far. Sen är jag med rädd att glömmas bort och jag får inte umgås med barnet för mamman inte vill. Ska jag eller min pojkvän säga till då? Jag vill klart ha egna barn men just nu är det ingen ide överhuvudtaget
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:24:49 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 10:49:26 följande:
    Henne och barnet, japp.. Vänta bara när ni sitter och äter middag och telefonen ringer och hon vill ha hjälp av honom. Då blir du sittandes ensam resten av middagen.
    då lär ju jag få följa med? mamman måste acceptera att han har mig. Hon vet redan om det sen om hon vill förstöra vårat förhållande eller inte.. De är helt upp till oss
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:38:33 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:36:45 följande:
    Tror du verkligen att hon kommer vilja ha dig där när hon precis blivit mamma. Tro mig det kommer inte ske. Till och med han kommer säga, gumman det är bättre att du är hemma så det inte känns konstigt.
    Då förstår jag inte varför han blev tillsammans med mig om han inte vill att jag ska närvara förens när ungen är gammal nog att vara hemma hos han.. Det känns som att jag tar på mig allas lidande i det här:( Att det är jag som kommer bli sårad osv. Ska jag ta ett snack med min pojkvän och säga vad jag tycker och tänker eller ska jag lämna det tills barnet är fött och han får veta om han är pappa eller ej?
  • Miss Sweetie
    Jackass skrev 2009-07-31 11:56:38 följande:
    Min undran är: ska dom göra ett faderskapstest när barnet är fött?? och om det visar sig att det inte är hans, kommer han ändå ställa upp som han verkar göra nu eftersom han redan fästs sig vid barnet??? Även om barnet inte är hans, så verkar han redan uppleva/accepterat det som sitt eget eftersom han ska vara med på förlossningen osv.
    Jag tror att han kommer be hon dra åt helvete om barnet inte är hans för hon ändrar sig hela tiden om det är hans barn eller inte.. Hon kanske vet att de inte är hans barn men hon gör såhär för att jävlas!?
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 11:49:31 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:41:30 följande:
    Han vill säkert vara tillsammans med dig men du måste vara medveten att du kommer inte komma i första hand längre. kan du fixa det?Att han kommer rusa till henne och barnet när nåt händer?Att känna att du inte delar ett sånt band med honom men att nån annan faktiskt gör det.
    Klart att han måste ställa upp för sitt barn om de är hans barn.. Vi båda hade ingen pappa när vi var små så jag förstår att han vill finnas.. Men han får antingen försöka klara mig, ungen, exet eller bara ungen och exet
  • Miss Sweetie
    Anonym skrev 2009-07-31 13:25:29 följande:
    Bara att du kallar det hela för triangeldrama visa hur omogen du är!Din kille ska få barn och det är det största och viktigaste som kan hända. Det får vi väl innerligt hoppas att han kommer att ställa upp och skjutsa barnet och handla saker till det???Du kan inte kräva att få träffa exet om hon inte vill det?Du är väl inte förälder alls,hur tänker du egentligen människa?
    Ursäkta har du läst vad som har stått eller har du fått egna uppfattnar.. Jag klandrar ingen jag behöver hjälp hur andra skulle göra tex.?
  • Miss Sweetie

Miss Skywalker skrev 2009-07-31 13:34:49 följande:

Varför lämnade hon honom? Om en kvinna lämnar sin kille gravid måste han ha betett sig riktigt svinigt. Många jag känner har separerat under graviditeten men sen när barnet har kommit har de blivit tillsammans igen. Barnet kan ju inte vara hos pappan varannan vecka när den är så liten så eftersom de har börjat umgås mer och närmare när barnet fötts har de hittat tillbaka till varann igen. Dessutom så säger de flesta att känslorna blir starkare när man har barn tillsammans. I annat fall kommer du iallafall bli småbarnsstyvmamma. Inget jag rekommenderar särskilt inte till en så ung tjej som du.
    Han ställde kvar på henne och sa att dom skaffar barn på hans vilkor.. Men så blev det inte.. Hon var otrogen ett antal ggr och sen ville hon inte vara med honom.. Så du tkr jag ska lämna honom så dom kan bli tillsammans igen? I sånna fall fattar jag inte varför han blev tillsammans med mig om han saknar henne osv.
  • Miss Sweetie
    FannyN skrev 2009-07-31 13:22:26 följande:
    Du måste förstå att får stå tillbaka en del. Och att det tex ligger på honom att hämta barnet vid umgänge. I början kanske han har umgänget med modern och då kan du inte kräva att få vara med utan låta föräldrarna umgås med sitt barn i lugn och ro.Om mamman vill ha det så såklart.Att han vill vara med på förlossningen tycker inte jag är konstigt och jag förstår inte varför du tycker det.Om han är normal så kommer han att handla saker till sitt barn och sätta barnet i första rummet.Jag tycker du ska ta rätt många steg tillbaka och se hur situationen utvecklar sig,det är inte du som är huvudperson i det här och det vore väldigt olyckligt om du ställer krav och lägger dig i så att samarbetet försvåras för föräldrarna.
    Jag ställer inga krav.. Klart OM han är pappan att han ska ställa upp men om han har tanke på att bara umgås med dom m.m fattar jag inte varför vi är tillsammans. Då kan jag lika gärna börja om från nytt och vara med någon som inte är i samma sits.. Ingen verkar förstå och kunna sätta sig in i min, min killes eller hans ex sits. Vissa tkr att jag inte ska ge mig in på det här och andra tycker jag ska finnas där.. Men i sånna fall finns man ju inte? Därför väntar jag tills barnet är fött och ser om det är hans barn eller ej och i sånna fall får han och jag ta ett snack hur det ska bli bra för båda. För jag vet inte om jag har pallar med detta så ung som jag är som inte ens har börjat mitt liv
  • Miss Sweetie
    paloma84 skrev 2009-07-31 20:52:53 följande:
    Håller med till 120 %
    Varje gång jag tar upp det med barnet och det här blir han bara irriterad och säger att jag väljer själv om jag vill lämna honom :/ För mig är han min andra halva.. Klarar mig inte utan honom. Visst är glad för hans skulle om han nu är pappan. De är underbart att få barn och det är en stor upplevelse! Men samtidigt hoppas jag att inte det här förstår min och min pojkväns drömmar. Jag vill med ha barn fast inte just nu. Skolan och jobb först. Sen med verkar det som att hans ex ville vara ensamstående. När hon blev gravid med honom slutade hon prata med honom och sen var det slut. Hon kanske vill åt pengar?! Men jag hoppas att det löser sig och jag tar dagarna som dom kommer för det blir värt att minnas
Svar på tråden Tringeldrama