Tringeldrama
Gå vidare med ditt liv, ham kommer alltid sätta barnet och henne först.
Gå vidare med ditt liv, ham kommer alltid sätta barnet och henne först.
Miss Sweetie skrev 2009-07-31 10:49:26 följande:
Att bli pappa är ju något otroligt stort! Visst att mamman till barnet lämnade honom men det e ju trots allt mamman till hans barn (om han nu är pappan). Var glad att din kille är ansvarsfull och ser detta som något stort, det skulle du ju vilja att han gjorde om du födde hans barn, eller hur?
Det är inte alltid lätt att ha en partner som har barn. Om du inte kan stötta honom i hans roll som pappa så kanske du inte är mogen för detta. Som sagt så kommer trots allt barnet vara det viktigaste för honom.
Men om du väljer att stanna kvar så satsa på det, det är underbart att vara en del av ett barns liv även om det är genom att vara bonusförälder.
Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:36:45 följande:
Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:41:30 följande:
Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:41:30 följande:
Bara att du kallar det hela för triangeldrama visa hur omogen du är!
Din kille ska få barn och det är det största och viktigaste som kan hända. Det får vi väl innerligt hoppas att han kommer att ställa upp och skjutsa barnet och handla saker till det???
Du kan inte kräva att få träffa exet om hon inte vill det?
Du är väl inte förälder alls,hur tänker du egentligen människa?
Miss Sweetie skrev 2009-07-31 13:07:20 följande:
skön svenska härinne..
Ta det lugnt till barnet är fött visa honom vilken mogen och kärleksfull och stöttande flickvän du är beröm honom för hans insatser... gör inte så att han blir irriterad på dig och tröttnar utan var ett stöd... så hade jag gjort om jag varit du.. Sen när barnet är fött så får han ju kräva ett dna test eller något för att säkerhetsställa om han är pappa eller ej och då kan du avgöra var du vill ha gränserna...
Diskutera med honom lugnt och sansat och förklara när du känner att du inte mår bra och liknande... försök vara så tydlig som möjligt ... Och förklara vad han kan göra för att stötta och fråga hur han mår och försök stötta varandra...
Så hade jag försökt gått tillväga.
Har bara läst TS.
Fy vilken jobbig situation, jag hade blivit jättearg! Vet inte mamman att det är han som är pappan så tycker jag inte att hon ska kräva en massa saker. Fråga din sambo vad han vill med detta? Om han är redo att axla en papparoll som kanske inte ens är hans. Att han ska vara med på förlossningen tycker jag låter jättekonstigt, jag hade ställt ett ultimatum där (svartsjuk som jag är) för det är inte okej enligt mig, hade det varit säkert att det var hans barn så fine, men nu är det ju inte det :/
Anonym (Krilla1981) skrev 2009-07-31 20:13:24 följande:
du är bara 17år, tror du att ni kommer vara ihop hela livet eller? ähh dumpa han o skaffa en ny, det finns så mycket snyggingar där ute så du behöver inte haka upp dig på en än
passa på att träffa någon som inte har barn så "slipper" du vara styvmamma vid 17 år
Gå vidare. Om du tycker det är en knivig situation nu .... vänta bara till barnet är fött....
Det är en stor händelse att bli förälder. Det KOMMER att ta fokus både från dig och från er relation. Barnet kommer alltid att gå före dig och det är så det SKA vara. Du är mycket ung och ditt sätt att ställa frågorna vittnar om att du kanske inte riktigt är mogen för det ansvar som väntar dig i denna relation. Gå vidare! Du har massor att uppleva innan du ska fixa sådana här situationer...