• Anonym

Tringeldrama

Gå vidare med ditt liv, ham kommer alltid sätta barnet och henne först.

• Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 10:49:26 följande:

Kommer han att sätta sitt ex på första plats :S?
    Henne och barnet, japp..

Vänta bara när ni sitter och äter middag och telefonen ringer och hon vill ha hjälp av honom. Då blir du sittandes ensam resten av middagen.
  • Anonym

Att bli pappa är ju något otroligt stort! Visst att mamman till barnet lämnade honom men det e ju trots allt mamman till hans barn (om han nu är pappan). Var glad att din kille är ansvarsfull och ser detta som något stort, det skulle du ju vilja att han gjorde om du födde hans barn, eller hur?

Det är inte alltid lätt att ha en partner som har barn. Om du inte kan stötta honom i hans roll som pappa så kanske du inte är mogen för detta. Som sagt så kommer trots allt barnet vara det viktigaste för honom.

Men om du väljer att stanna kvar så satsa på det, det är underbart att vara en del av ett barns liv även om det är genom att vara bonusförälder.

• Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:36:45 följande:

då lär ju jag få följa med? mamman måste acceptera att han har mig. Hon vet redan om det sen om hon vill förstöra vårat förhållande eller inte.. De är helt upp till oss
    Tror du verkligen att hon kommer vilja ha dig där när hon precis blivit mamma. Tro mig det kommer inte ske. Till och med han kommer säga, gumman det är bättre att du är hemma så det inte känns konstigt.
  • Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:41:30 följande:

Då förstår jag inte varför han blev tillsammans med mig om han inte vill att jag ska närvara förens när ungen är gammal nog att vara hemma hos han.. Det känns som att jag tar på mig allas lidande i det här:( Att det är jag som kommer bli sårad osv. Ska jag ta ett snack med min pojkvän och säga vad jag tycker och tänker eller ska jag lämna det tills barnet är fött och han får veta om han är pappa eller ej?
    Det är klart att du ska prata med honom så han förstår hur du känner. Det är ju det allra viktigaste i ett förhållande! Prata massor...
  • Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 11:41:30 följande:

Då förstår jag inte varför han blev tillsammans med mig om han inte vill att jag ska närvara förens när ungen är gammal nog att vara hemma hos han.. Det känns som att jag tar på mig allas lidande i det här:( Att det är jag som kommer bli sårad osv. Ska jag ta ett snack med min pojkvän och säga vad jag tycker och tänker eller ska jag lämna det tills barnet är fött och han får veta om han är pappa eller ej?
    Han vill säkert vara tillsammans med dig men du måste vara medveten att du kommer inte komma i första hand längre. kan du fixa det?

Att han kommer rusa till henne och barnet när nåt händer?
    Att känna att du inte delar ett sånt band med honom men att nån annan faktiskt gör det.
  • Anonym

Bara att du kallar det hela för triangeldrama visa hur omogen du är!

Din kille ska få barn och det är det största och viktigaste som kan hända. Det får vi väl innerligt hoppas att han kommer att ställa upp och skjutsa barnet och handla saker till det???

Du kan inte kräva att få träffa exet om hon inte vill det?
    Du är väl inte förälder alls,hur tänker du egentligen människa?

• Anonym

Miss Sweetie skrev 2009-07-31 13:07:20 följande:

Klart att han måste ställa upp för sitt barn om de är hans barn.. Vi båda hade ingen pappa när vi var små så jag förstår att han vill finnas.. Men han får antingen försöka klara mig, ungen, exet eller bara ungen och exet
    Ungen??!! Fy vad illa det låter och ja det bästa är väl om de hittar tillbaka till varandra? Det är väl solklart?
    De ska få barn ihop!!

Och vari ligger triangeldramat? DU vill ha det till det men i allas ögon är de föräldrarna som har första tjing på varandra och om exet säger förlåt så vill han såklart vara med henne men han våga väl inte hoppas ännu.

Och vad ska DU med och visa upp barnet för? Låt föräldrarna sköta sitt föräldraskap och sen om det blir tid över så får du väl se om det är värt det?
  • Anonym

Ta det lugnt till barnet är fött visa honom vilken mogen och kärleksfull och stöttande flickvän du är beröm honom för hans insatser... gör inte så att han blir irriterad på dig och tröttnar utan var ett stöd... så hade jag gjort om jag varit du.. Sen när barnet är fött så får han ju kräva ett dna test eller något för att säkerhetsställa om han är pappa eller ej och då kan du avgöra var du vill ha gränserna...

Diskutera med honom lugnt och sansat och förklara när du känner att du inte mår bra och liknande... försök vara så tydlig som möjligt ...  Och förklara vad han kan göra för att stötta och fråga hur han mår och försök stötta varandra...

Så hade jag försökt gått tillväga.

• Anonym

Har bara läst TS.

Fy vilken jobbig situation, jag hade blivit jättearg! Vet inte mamman att det är han som är pappan så tycker jag inte att hon ska kräva en massa saker. Fråga din sambo vad han vill med detta? Om han är redo att axla en papparoll som kanske inte ens är hans. Att han ska vara med på förlossningen tycker jag låter jättekonstigt, jag hade ställt ett ultimatum där (svartsjuk som jag är) för det är inte okej enligt mig, hade det varit säkert att det var hans barn så fine, men nu är det ju inte det :/

• Anonym

Anonym (Krilla1981) skrev 2009-07-31 20:13:24 följande:

Ja svenskan är bedrövlig detta "tringeldrama". Likaså allt annat... du ifrågasätter varför han är glad när han har kontakt med exet och varför han vill närvara vid förlosningen??!!!! Finns du eller? De flesta normala människor är glada över att de ska få barn och att då vara sur mot den andra föräldern skulle vara rätt korkat. Att missa en förlossning likaså. Du anser på fullaste allvar att han skulle värdesätta dig i detta? Varför då? Du anser att du ska vara med i olika sammanhang,mot mammans vilja,det är riktigt sjukt faktiskt. Vad har du för rätt att kräva det? Sorgligt att du anser dig vara viktigare än ett barn och dess föräldrar. De kommer att vilja försöka igen och då ska du hålla dig borta enligt mig.
    Han kanske inte var pappa?
  • Anonym

du är bara 17år, tror du att ni kommer vara ihop hela livet eller? ähh dumpa han o skaffa en ny, det finns så mycket snyggingar där ute så du behöver inte haka upp dig på en än

passa på att träffa någon som inte har barn så "slipper" du vara styvmamma vid 17 år

• Anonym

Gå vidare. Om du tycker det är en knivig situation nu .... vänta bara till barnet är fött....
    Det är en stor händelse att bli förälder. Det KOMMER att ta fokus både från dig och från er relation. Barnet kommer alltid att gå före dig och det är så det SKA vara. Du är mycket ung och ditt sätt att ställa frågorna vittnar om att du kanske inte riktigt är mogen för det ansvar som väntar dig i denna relation. Gå vidare! Du har massor att uppleva innan du ska fixa sådana här situationer...

Svar på tråden Tringeldrama