Tringeldrama
Jag har suttit i samma sits själv med min nuvarande sambo som jag snart varit tillsammans med i 2 år. Hon dumpade honom i början av graviditeten på grund av att han sa att han inte ville ha barn eller var mogen för det just då. Vi blev tillsammans när hon var i ca 6 månaden. I början var det jätte svårt, speciellt när barnet hade kommit så började jag stortjuta på jobbet och var ganska svartsjuk av mig i början då jag inte var insatt i deras relation. Men nu har jag vant mig! Han åker dit några gånger i månaden, då det endast är då han får träffa sin dotter och jag är helt okej med det, känner inte minsta svartsjuka längre. Jag fick varken träffa dottern eller mamman förrän hon var 1 år men efter det har jag lagt all min oro på hyllan och VILL att han ska åka dit och träffa sitt barn. Nu är jag själv snart i 14de veckan och vi ska få en liten knodd tillsammans. Jag hoppas till och med på att få en hyffsat god relation till hans ex, eftersom barnen faktiskt blir halvsyskon.
Men allt är ju olika hur man är från person till person, men jag är definitivt den svartsjuka typen! Jag har förstått nu för länge sen att han vill inte ha sitt ex, bara sitt barn. Antingen går det över med tiden eller så kommer du irritera dig på det hela tiden.. Det känner du bäst själv. Jag trodde inte jag skulle stå ut men jag blev van till sist. Och nu känns det faktiskt inte ens lite jobbigt längre. :)