• goddagens

Tringeldrama

Miss Sweetie skrev 2009-08-02 09:34:45 följande:

Varje gång jag tar upp det med barnet och det här blir han bara irriterad och säger att jag väljer själv om jag vill lämna honom :/ För mig är han min andra halva.. Klarar mig inte utan honom. Visst är glad för hans skulle om han nu är pappan. De är underbart att få barn och det är en stor upplevelse! Men samtidigt hoppas jag att inte det här förstår min och min pojkväns drömmar. Jag vill med ha barn fast inte just nu. Skolan och jobb först. Sen med verkar det som att hans ex ville vara ensamstående. När hon blev gravid med honom slutade hon prata med honom och sen var det slut. Hon kanske vill åt pengar?! Men jag hoppas att det löser sig och jag tar dagarna som dom kommer för det blir värt att minnas
    Pengar? På vilket sätt skulle hon få pengar? Är han väldigt rik så hon hoppas på ett saftigt underhåll eller hur menar du?
  • goddagens
    Ess skrev 2009-08-03 10:18:50 följande:
    Kanske genom att ge honom dåligt samvete och få honomatt betala det och detta åt "barnet".
    Av vilken anledning skulle han inte VILJA betala saker för sitt barn?
  • goddagens
    Mrs Ella skrev 2009-08-03 14:59:05 följande:
    Han måste ju betala underhåll, oavsett om han är rik eller inte. Så visst kan det vara en ekonomisk fråga att ha en pappa till barnet.
    Nej, inte alls. Om man inte har en pappa till barnet så får man ändå underhållsstöd via Fk.

Så det har INGEN betydelse öht för mammans del när det gäller underhåll.
  • goddagens
    Ess skrev 2009-08-03 16:47:55 följande:
    Du har aldrig upplevt att bli utnyttjad av någon?Mamman ringer: Lille Kalle behöver ny säng.-Ok, hur mycket behöver du till det?Nästa gång Kalle kommer- Är sängen bra?Kalle:?????????????????Det handlar inte om att inte vilja, utan när pengarna inte går till det som blivit sagt.
    Nej, något sånt har jag aldrig varit med om........

Nästan skrattretande. Det är väl BARA att köpa en säng istället för att ge pengar till den om det nu är problemet.
  • goddagens
    Ess skrev 2009-08-03 21:13:48 följande:
    När man står mitt i röran är det rätt lätt att hålla sig för skratt, men när man fått lite distans så är det faktiskt ganska skrattretande vad vissa kan hitta på bara för att bråka liksom.
    Ja, det förstår jag. Jag menar bara att om det är återkommande fakta att de pengar man ger inte går till barnet så kan man ju alltid sluta ge pengar och istället köpa saker - vinteroverall, skridskor eller vad det nu kan vara som barnet behöver.

Detta är inte en anledning för mamman att försöka få pengar av pappan tror jag.
Svar på tråden Tringeldrama