• Ess

Tringeldrama

Hade jag varit i dina skor hade jag sprungit för livet.

• Ess
    goddagens skrev 2009-08-03 07:53:45 följande:
    Miss Sweetie skrev 2009-08-02 09:34:45 följande:
    Pengar? På vilket sätt skulle hon få pengar? Är han väldigt rik så hon hoppas på ett saftigt underhåll eller hur menar du?
    Kanske genom att ge honom dåligt samvete och få honomatt betala det och detta åt "barnet".
  • Ess

Om jag nu varit så himla fäst vid killen så hade jag ändå backat och levt själv ett tag, både för att reda upp hur jag själv känner runt situationen + att jag hade velat se om och hur dom löser alla problem runt barnet så att jag hade kunnat gå in i ett fungerande förhållande, för det sliter för mycket på både en själv och förhållandet om det finns för många olösta bråkmöjligheter.

• Ess
    goddagens skrev 2009-08-03 12:28:59 följande:
    Av vilken anledning skulle han inte VILJA betala saker för sitt barn?
    Du har aldrig upplevt att bli utnyttjad av någon?

Mamman ringer: Lille Kalle behöver ny säng.
    -Ok, hur mycket behöver du till det?
    Nästa gång Kalle kommer- Är sängen bra?
    Kalle:?????????????????

Det handlar inte om att inte vilja, utan när pengarna inte går till det som blivit sagt.
  • Ess

Men för min del är det inte pengarna utan allt det andra runt i kring som får mig att råda ts att backa iallafall tills hon ser att dom funnit sina roller. Det räcker att en part vägrar sammarbeta så faller alltihop, för även om det finns svart på vitt om umgänget så hur kul är det att behöva ta till polisen för att barnen ska lämnas ut och framförallt hur pinsamt är det för barnet.
    Överhuvudtaget så tycker inte jag att det är en hit att leva med andras barn.

• Ess
    goddagens skrev 2009-08-03 20:27:48 följande:
    Nej, något sånt har jag aldrig varit med om........ Nästan skrattretande. Det är väl BARA att köpa en säng istället för att ge pengar till den om det nu är problemet.
    När man står mitt i röran är det rätt lätt att hålla sig för skratt, men när man fått lite distans så är det faktiskt ganska skrattretande vad vissa kan hitta på bara för att bråka liksom.
Svar på tråden Tringeldrama