• MinTurNu

Kanske en jättedum fråga, men ändå...

Hej alla glada!
    Har planer på att gå ut och äta på restaurang ikväll, och då jag är så sjukt sugen på mongolisk mat kan det bli läge för det. MEN.
    Hur är det egentligen med deras barbeque där man själv plockar råvarorna på sin tallrik och lämnar fram till kocken för tillagning - kan man som gravid äta detta? Funderar främst på att råvarorna ligger ju framme, kan det vara risk att de blir dåliga under tiden de står framme? Hur resonerar ni? Skulle ni våga äta det eller bör man undvika denna slags mat? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kanske en jättedum fråga, men ändå...
  • LiindaE

har själv ätit det typ 7-8 gånger hitills denna grav...nemas problemas

• Jackass

Med tanke på att maten hettas upp ordentligt vid tillagning skulle jag inte se det som någon större risk. Gå du ut och ät och njut av maten .

(¯`°?.¸ ღ♥ My 070206 & Ida 090617 - mina ögonstenar och mitt allt ♥ღ ¸.?°´¯)
  • CK82

Hej!
    Jag skulle inte äta på en mongolisk restaurang när jag var gravid-
    för precis som du skriver så ligger ju råvarorna framme och det är säkert inga problem iom att de steks på hög värme men jag skulle inte chansa och dessutom skulle jag sitta och fundera på det under hela måltiden

Men Kina/Thai-mat är ju nästan lika...det kanske du oxå är sugen på?

• vickey

jag har själv ätit det ,utan problem :)

• MinTurNu

Tack för alla snabba svar!
    Jag tror faktiskt att det blir mongolisk bbq ikväll nu när jag känner mig lugnare efter era svar.
    CK82 - jag har ätit både Thai och Kina med jämna mellanrum och är därför faktiskt inte så sugen på det just nu... Annars var tanken god!

Svar på tråden Kanske en jättedum fråga, men ändå...