Inlägg från: Vivvi |Visa alla inlägg
  • Vivvi

Inreda källare

Hej!
    Letar just nu hus o har tittat på en de både med o utan källare i olika skick. Jag undrar därför lite om just inredning av en källare. Är det nån som gjort eller vet vad man ska tänka på när man tex vill ha nytt golv och torrt o fräscht? Typ vilka golv kan man ha? Tapet eller färg? Behöver det vara någon speciell sorts färg? Meningen är att vi ska använda källaren som extra utrymme typ extra sovrum, gillestuga osv.Vi kommer givetvis att göra en besiktning av bla källaren när vi äntligen slår till och då får vi väl reda på om dräneringen fungerar. Jag har absolut ingen erfarenhet av detta och känner mig lite vilse.

• Svar på tråden Inreda källare
  • Vivvi

Tack för tipsen! Funderade först på klinker men det blir lite för kallt utan golvvärme. Nu är jag mer inne på ventilerat golv. Om jag förstått rätt så blir golvet varmare eftersom det är rumsluften som leds under golvet och ut? Men uppstår då inte ett problem med att den varmare rumsluften kyls ner mellan betonggolvet o det ventilerade golvet, och på så sätt bildar fukt? Eller isolerar man mellan? Väggarna vill jag putsa och måla vita för det tycker jag räcker; blir just och lite "ruffigt mysigt". Kanske korkade frågor men jag vet ju inget

Har ett objekt på G, ska titta på söndag. På bilderna ser man iaf att det sitter tapet på väggarna o heltäckningsmatta på golven. Frågan är ju då hur detta är gjort ursprungligen...På en bild kan man faktiskt se en missfärgning på tapeten på väggen nere vid golvet så det verkar inte helt lovande...vi får se!

En annan fråga blir ju kostnaden. Någon som kan/vet/har hört nåt om vad det kan gå på? Kan ju tillägga att vi INTE tänker göra nåt själv.

Svar på tråden Inreda källare