• smultronrt

    Hur tänker de??

    För fyra månader sedan förlorade jag min dotter.. Hur ser de anhöriga på det.. Tycker de att man ska ha kommit över detta nu?? Min familj behandlar mig som om jag inte har förlorat mitt barn.. Nu senast idag blev jag utslängd hemmifrån.. Massor av anledningar.. men en är att jag aldrig är hemma.. hallå jag behöver komma bort.. Jag kan inte sitta hemma och sörja.. men de fattar inte de.. även fast jag sagt det till dem.. de är jätte sura för att jag aldrig är hemma.. Jag fattar inte hur de tänker..

    Jag vill veta hur de tänker.. varför tror de att jag bara kan släppa all sorg och gå vidare redan.. Hur länge tycker ni som är anhöriga att man har rätt att sörja.. ???

  • Svar på tråden Hur tänker de??
  • Mrs Winter
    smultronrt skrev 2009-07-31 14:51:54 följande:
    För fyra månader sedan förlorade jag min dotter.. Hur ser de anhöriga på det.. Tycker de att man ska ha kommit över detta nu?? Min familj behandlar mig som om jag inte har förlorat mitt barn.. Nu senast idag blev jag utslängd hemmifrån.. Massor av anledningar.. men en är att jag aldrig är hemma.. hallå jag behöver komma bort.. Jag kan inte sitta hemma och sörja.. men de fattar inte de.. även fast jag sagt det till dem.. de är jätte sura för att jag aldrig är hemma.. Jag fattar inte hur de tänker.. Jag vill veta hur de tänker.. varför tror de att jag bara kan släppa all sorg och gå vidare redan.. Hur länge tycker ni som är anhöriga att man har rätt att sörja.. ???
    Sorgen har ingen tidsgräns.Hur de tänker? ja det kan bara de själva svara på-
  • Jerci

    man kommer nog aldrig över att mista sitt barn, det kommer du ju alltid bära med dig. Tycker inte heller det finns någon tidsgräns på det.... Det blir kanske lättare att leva med sorgen efter ett tag, men helt över den tror jag aldrig man kommer. Och 4 månader är väl ingen tid i jämförelse vad man har varit med om. Så tycker din familj att du borde sörjt färdigt nu så förstår jag inte hur dom tänker...

  • Marlene 74
    smultronrt skrev 2009-07-31 14:51:54 följande:
    För fyra månader sedan förlorade jag min dotter.. Hur ser de anhöriga på det.. Tycker de att man ska ha kommit över detta nu?? Min familj behandlar mig som om jag inte har förlorat mitt barn.. Nu senast idag blev jag utslängd hemmifrån.. Massor av anledningar.. men en är att jag aldrig är hemma.. hallå jag behöver komma bort.. Jag kan inte sitta hemma och sörja.. men de fattar inte de.. även fast jag sagt det till dem.. de är jätte sura för att jag aldrig är hemma.. Jag fattar inte hur de tänker.. Jag vill veta hur de tänker.. varför tror de att jag bara kan släppa all sorg och gå vidare redan.. Hur länge tycker ni som är anhöriga att man har rätt att sörja.. ???
    Utslängd hemifrån??!

    Komma över??!!

    Att förlora sitt barn är inget man kommer över, man (måste) lära sig att leva med förlusten, vad har vi för val??
    Dom som inte har förlorat sitt barn, kan kanske tänka sig hur det kan va, MEN JAG KAN LOVA ATT DET ÄR HUNDRA MILJONER GGR VÄRRE!!!!
    Det är 2,5 år sen vi förlorade vår Calle, men sorgen finns alltid där, frågorna, hur skulle han sett ut, varit lik sin storasyster, listan kan göras lång....
    Det är bara Du, smultronrt, som kan bestämma, visst sorgen "lättar" det gör den, men den finns ju alltid där som ett stort hål i hjärtat.
    Berätta för din familj hur du känner...

    Ta hand om Dig{#lang_emotions_flower}

    Marléne
    Marléne, mamma till Ida & Ängeln Calle
  • smultronrt

    Tack för det.. det är inte bara jag som är knäpp då.. Jag har sagt det till min familj men de fattar inte..

    Jag är glad att jag har mina vänner i allafall som förstår att jag inte bara kan komma över det..

    Min familj kommer jag bojkotta nu om de inte slutar hålla på som de gör..

    Tack för era fina svar

  • kramgrisen

    vaddå komma över?
    Sorgen efter sitt barn lär man ALDRIG komma över.. och 4 månader är ingetting... Berätta för din familj exakt hur du känner och hur det känns att de säger att du ska kommit över sorgen..

    ta hand om dig..

  • malingotene

    ETT LIV KVAR ATT LEVA skriven av Ulrika Ager från Hjo

    Ulrika skriver om sorgen o livet efter när hon förlorade sitt enda barn Jonathan 8 år i en tragisk trafikolycka. Där även Jonathans kompis också avled av sina skador.

    Boken finns att beställas på litenupplaga.se

    Jag har själv mist min son i en trafikolycka för snart 5 år sedan . Måste bara rekommendera denna bok till alla som drabbats av denna fruktansvärda tradgedi att mista ett barn. Även till de runt omkring de drabbade.

    kram

  • smultronrt
    malingotene skrev 2009-08-10 11:26:11 följande:
    ETT LIV KVAR ATT LEVA skriven av Ulrika Ager från HjoUlrika skriver om sorgen o livet efter när hon förlorade sitt enda barn Jonathan 8 år i en tragisk trafikolycka. Där även Jonathans kompis också avled av sina skador. Boken finns att beställas på litenupplaga.seJag har själv mist min son i en trafikolycka för snart 5 år sedan . Måste bara rekommendera denna bok till alla som drabbats av denna fruktansvärda tradgedi att mista ett barn. Även till de runt omkring de drabbade.kram
    Tack för tipset.. låter som en bok för mig. Kanske kan få de runtom mig att läsa med så att de kan fatta någon gång.
Svar på tråden Hur tänker de??