• Anova

Hjälp. Hållbarhet på räkor och kräftskärtar i burk.

2 dagar brukar man säga.. men det går givetvis äta den efter 3-4 dagar.
    Mitt tips är att kolla på lagen, där den grumlig och luktar illa så ät inte skaldjuren.
    Använd alltid rena redskap då du tar upp skaldjuren och absolut inga fingrar.

Resterna går ju faktiskt att frysa, då håller det i ungefär 2 månader.

• Anova
    Nalle Puh73 skrev 2009-07-31 19:13:03 följande:
    Ok, då är det bara kasta. Luktar ok och ser bra ut men det är kanske 5-6 dagar sen jag öppnade den och magsjuka vill jag inte riskera. Tänkte inte på frysa i det dum som jag var. Synd burken är nästan full men, men.  Jag törs inte chansa med skaldjur. Får bli skinksallad istället. Tack.
    Då skulle jag vara lite varsam, men det går ju alltid att prova en bit och se om det smakar dåligt. Skaldjur som är dåliga smakar äckligt.

Frys nästa gång, och gör det gärna tillsammans med lagen.

Men skinksallad är också gott!

/ Anova, som jobbar i fiskdisk.
  • Anova
    Nalle Puh73 skrev 2009-07-31 19:13:03 följande:
    Ok, då är det bara kasta. Luktar ok och ser bra ut men det är kanske 5-6 dagar sen jag öppnade den och magsjuka vill jag inte riskera. Tänkte inte på frysa i det dum som jag var. Synd burken är nästan full men, men.  Jag törs inte chansa med skaldjur. Får bli skinksallad istället. Tack.
    Då skulle jag vara lite varsam, men det går ju alltid att prova en bit och se om det smakar dåligt. Skaldjur som är dåliga smakar äckligt.

Frys nästa gång, och gör det gärna tillsammans med lagen.

Men skinksallad är också gott!

/ Anova, som jobbar i fiskdisk.
Svar på tråden Hjälp. Hållbarhet på räkor och kräftskärtar i burk.