idiblon skrev 2009-08-01 21:19:11 följande:
Fast jag vet inte om det handlar om att det inte fått tillräcklig respons eller utrymme, snarare att det är något man verkligen inte kan göra något åt. Ett väldigt ofördelaktigt dilemma, exempelvis att vara oerhört ful enligt samhällets mått mätt, eller att inte kunna använda sin kropp som det var menat, eller att människor i ens omgivning är helt åt väggarna omöjliga att ha att göra med, etc.
Nä så tänker mig inte jag bitterhet. Jag tror absolut man kan styra över att inte bli bitter - genom att vårda sitt känsloliv. Jag tror att om man inte låter ledsamheten eller vreden finnas ( för att det kanske kan finnas en anledning till den) så föträngs den och ur det växer bitterheten fram - exakt så upplever jag det med mig själv.
Det som du pratar om att man ex skulle vara ful enligt samhälle handlar för mig mer om självkänsla......o det med människorna i ens omgivning handlar ju om mitt eget förhållningssätt och det med att inte använda kroppen förstod jag inte så mkt av men dom saknar du nämner har inte alls med den riktigta bitterheten att göra....handlar isåfall mer om en omogen människa som har missat en del insikter.