Min pappa är borta!
Har du berätta för dina barn?
Jag berättade för min då 4 åring. Han vart ledsen men jag berättade att morfar är uppi himlen nu, han sitter där på molnen och tittar ner på oss. vi fick även en bok från begravningsbyrån om små barn och döden som vi läste för han.
Blev många frågor kring döden men tycker att dom också måste få veta fast att många tyckte jag gjprde fel i att berätta för han å låta han va delaktig i allt. Men jag ångrar inget. sanningen är bäst.
Ja för mig var de jätte jobbig då ingen jag känner fölorat nån av sina föräldrar och ingen kan någonsin sätta sig in i hur de känns. och dödsorsaken spelar inge roll.
Fanns några som ringde bara för att veta när begravningen va, inget beklaga sorgen eller nåt bara veta när de skulle hållas. samtalet fick jag dagen efter. då fundera jag hur vissa tänker. Kanske ville visa sig duktiga på nåt sätt, men jag tog de så hårt.
Jag och min familj gick också runt å tänkte vart är han nu osv, än idag tror jag att han är här ibland. Ibland pratar jag ensam i ett rum till han för tänk om han är där. och de lättar också mycke.
Familjen betyder så mycke och de märker man när nåt sånt här händer, sitta och kolla på bilder, prata om allt man varit med om, va roligt man hade, och man får skratta också. de gjorde vi när vi pratade om pappa, just då tänkte man men få man skratta nu när han just gick bort och ja de får man nog för att alla skratten slutade med tårar istället.
Jag som skrev här ovanför om min pappa