• Sindri

Doppresent, hjälp!

Ska på dop om två veckor, en kompis dotter ska döpas.
    Men jag har noll idéer på doppresent....... Vill helst inte komma med "det vanliga" som finns i smyckesaffärerna, sparbössor, fotoramar osv.
    Nån som har nått bra förslag? Sånt ni själva gett som varit uppskattat eller som ni fått till era barn? Alla tips tas emot tacksamt!!

• Svar på tråden Doppresent, hjälp!
  • Nettis30

Min dotter fick i doppresent en kanin som är gjord på Build a bear workshop i malmö. Där kan man välja vilket djur som helst och stoppa dem själv. Man kan välja ljud också, min dotter fick ett med hjärtljud som man känner när man trycker den på bröstet. Kläder finns också till.

Det tyckte jag var en annorlunda fin present.

• Anne69

En (eller flera) fina stolar till barnrummet har vi uppskattat mkt och de finns i alla prisklasser. Små barnstolar alltså som barnen använder ganska snart.
    Dessutom har vi fått en gunghäst som vi har tyckt varit jättefin -men den har man nog inte lika många år som stolar (och ev. bord).
    Sen har vi ju uppskattat smycken - det är verkligen en "hållbar" present.

• Zondra

Min son fick ett sånt där Födelsedagståg i doppresent som jag uppskattade jättemycket. Ett fint trätåg med plats på ljus i, som man ställer på bordet och tänder på födelsedagen. Man kan köpa till vagnar för fler ljus när barnen växer. Ett ljust för varje år. Designat av Jabadabado.

• Dripknot

Hej TS!

Jag har hittat en superfin ljusstake i kristall som funkar som dopminne. Den finns på www.kristallshopen.se

Personlig gravyr finns som kostnadsfritt tillval. Jag ska beställa en sådan till en liten kille jag ska på dop för i slutet av augusti.

Lycka till!

• Vill Nu

vi fick ett presentkort på Hand och fot-avgjutning. Det var en jättefin present tyckte jag

• Tittij

Vår tjej fick en gungkanin från Jabadabado. Alla grejer från Jabadabado är ju jättefina! Googla så hittar du massor av webshopper som säljer dem.

En mätsticka kanske? Sån där man markerar hur barnet växer och kan sätta in foton i.

Fina böcker! Finns bland annat jättefina inbundna böcker av Astrid Lindgren med guldkant på hos Akademibokhandeln. De fick vi i doppresent och uppskattade mycker. Även Barnkammarböckerna samlar vi på och har fått fyra stycken (den vita, guldiga, blåa och röda har vi fått) Det ingår cd-skiva till de böckerna med barnlåtar på. Nathalie älskar att lyssna på musik och jollrar när jag sjunger..

www.doppresent.se
    www.blaelefant.se
    www.lekvira.se

• PialenaOskar

Har precis köpt en lite prins-skylt till min son. Den är superfin!!! finns även princessa såklart. Det är bara som en vit skrivstil text. I:et har en liten guldkrona över sig. Supersöt!!
    Den ska jag köpa på nästa dop jag ska. prins el princessa får se vad det blir =) 149 kr kostar den. tror den går att beställa fraktfritt för de som inte bor i Halmstad el där det finns butik som säljer dem. kolla på tinzimara.se
    (inte de bästa bilderna de är finare i verkligheten)

• Sindri

Tack för alla tips Många bra, jag funderar vidare

• Rocktroll

Jag beställde precis en filt med broderat namn och datum från www.dockstugan.se till mitt brorsbarn som ska döpas om 3 veckor :) åt min egen dotter somn ska döpas om 2 veckor beställde jag ett halsband med namn och födelsedatum på www.vildavictoria.se...jättefint, tror det hette just dophalsband :)

• Sindri

Tack för alla tips Det blev till slut ett födelsedagståg, fint och lite annorlunda

Svar på tråden Doppresent, hjälp!